آخرین تحولات افغانستان

طالبان به اطراف کابل رسید (+فیلم)

مشاوران رئیس جمهور آمریکا اعلام کردند بعد از پایان ماه جاری دیگر هیچ دیپلمات دائمی در سفارت آمریکا در کابل وجود نخواهد داشت.
کد خبر: ۱۳۳۲۰۵۹

به گزارش جام جم آنلاین، مشاوران «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا اعلام کردند بعد از پایان ماه جاری(۳۱ اوت) دیگر هیچ دیپلمات دائمی در سفارت آمریکا در کابل حضور نخواهد داشت.

این مقامات افزودند: ۳۰۰۰ سربازی که برای پشتیبانی از تخلیه غیرنظامیان به کابل اعزام شده بودند در پایان ماه اوت از افغانستان خارج خواهند شد.

یک مقام در وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد سفارت خانه این کشو در کابل هم اکنون باز است و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

در پی پیشروی طالبان به سمت «کابل»، پایتخت افغانستان بسیاری از کشور‌ها مانند نروژ، دانمارک و فنلاند سفارت خانه‌های خود را در کابل به صورت موقتی تخلیه کردند و آلمان، فرانسه، آمریکا و انگلیس از شهروندان خود خواسته‌اند در اسرع وقت و بدون هیچ معطلی خاک افغانستان را ترک کنند.

پیشتر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، درپی وخامت اوضاع و افزایش درگیری‌ ها در افغانستان، با انتشار بیانیه‌ای از ورود حدود ۳ هزار سرباز آمریکایی به افغانستان در روز‌های آتی خبر داد.

در بیانیه پنتاگون آمده است: «ما وضعیت افغانستان را زیر نظر داریم و نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که در روز‌های آینده چه اتفاقی می‌افتد.»

در این بیانیه همچنین با اشاره به وخامت اوضاع افغانستان نوشته شده است: «وخامت اوضاع در افغانستان ما را مجبور به تسریع در خروج کارکنان خود از افغانستان کرد و می‌خواهیم روزانه هزاران آمریکایی را از این کشور خارج کنیم.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها