نماینده آمریکا در امور ایران در ادامه سیاست ناامن نشان دادن این کشور، هشدار وزارت خارجه آمریکا درباره سفر به ایران را تکرار کرد.
کد خبر: ۱۳۳۱۲۰۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در پیامی توئیتری هشدار وزارت خارجه آمریکا به اتباع این کشور برای سفر به ایران را بازنشر کرد.

وی در این توئیت مدعی شد: ما همچنان به همه آمریکایی‌ها نسبت به انجام سفر به ایران هشدار می‌دهیم.
 
واشنگتن هشدار سفر به ایران را تکرار کرد

در توصیه‌های سفر وزارت خارجه آمریکا به شهروندان این کشور، سفر به ایران در گروه چهار با رنگ قرمز قرار دارد و به عبارتی نام ایران در گروه «به آن کشور سفر نکنید» قرار دارد.

در بخش‌هایی از این توصیه که در زمان همه‌گیری کرونا به روز رسانی شده به اتباع آمریکایی گفته شده که برپایه تحقیقات و داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها، سطح ابتلا در ایران بالا است.

این وزارتخانه همچنین با طرح ادعا‌هایی علیه ایران، این کشور را به برخورد ناعادلانه با شهروندان آمریکایی و تاخیر در ارائه دسترسی کنسولی به شهروندان دوتابعیتی متهم می‌کند.

البته، این ادعا‌ها در حالی مطرح می‌شود که رابرت مالی در رأس تیم مذاکره کننده آمریکا در گفتگو‌های غیر مستقیم وین، در ادامه سیاست «انداختن توپ به زمین» ایران، این کشور را به تعلل در بازگشت به میز مذاکره نیز متهم می‌کند.

طبق این سیاست ریاکارانه، آمریکا خود را برای بازگشت به برجام مشتاق نشان می‌دهد، اما با طرح خواسته‌های نامشروع مثل مذاکره در باب فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران که در اصل توافق گنجانده نشده؛ عملاً مذاکره را به بن بست می‌کشاند. از جمله تکیه کلام‌های آمریکا در این رویکرد غیرصادقانه می‌توان به عبارت‌هایی همچون «نمی توان تا ابد مذاکره کرد» و «فرصت مذاکره رو به پایان است»؛ اشاره کرد!
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها