رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خبر داد

تبدیل استودیو‌های مراکز استان‌ ها از «اس دی» به «اچ دی»

رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: در تلاشیم تا همه استودیو‌های پخش مراکز استان‌ها را از اس دی به اچ دی تبدیل کنیم.
رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: در تلاشیم تا همه استودیو‌های پخش مراکز استان‌ها را از اس دی به اچ دی تبدیل کنیم.
کد خبر: ۱۳۲۷۸۶۲

به گزارش جام جم آنلاین، رییس سازمان صدا و سیما در حاشیه افتتاح چندین طرح بزرگ استودیویی و فنی در صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: در گذشته مراکز استان‌ ها در تراز جهانی قرار نداشتند، حتی برنامه‌های این مراکز هم ۲۴ ساعته نبودند و فقط هر روز چند ساعتی برنامه داشتند، اما دیدیم استان‌ها هر کدام قابلیت‌های فوق العاده‌ای دارند و می‌توانند تولیدات با ارزشی داشته باشند بنابراین، تلاش کردیم تا مراکز استان‌ها ۲۴ ساعته شوند.

دکتر علی عسکری افزود: با تلاش دست اندرکاران و استفاده از هنرمندان و صاحبنظران هر استان تراز تولیدات افزایش یافت و روز به روز تولیداتی با کیفیت بالا در مراکز استان‌ ها تولید شد.

رییس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه در آغاز همه استودیو‌های پخش و تولید مراکز اس دی بودند، گفت: در تلاشیم تا همه استودیو‌های پخش و تولید صدا و سیمای مراکز استان‌ ها را اچ دی سازی کنیم که جزو ضروریات زمان است.

دکتر علی عسکری گفت: صدا و سیمای مرکز گیلان تقریبا جزو نخستین مراکزی ست که کل چرخه در آن اچ دی می‌شود و این آغاز حرکت در مسیری جدید و متنوع است.

وی افزود: در زمینه برودکست هم امیدواریم با تامین منابع مورد نیاز بتوانیم همه استان‌ها را به تراز بالا برسانیم تا بتوانند از فن آوری‌های پیشرفته تری بهره‌مند شوند.

رییس سازمان صدا و سیما با قدردانی از رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: دکتر نوبخت علاوه بر بودجه‌های جاری، با کمک‌های مالی به پیشرفته سازی و به روز کردن سامانه‌ها کمک و تلاش کردند تا مرکز گیلان کاملا نوسازی و پخش آن از اس دی به اچ دی تبدیل شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها