تأثیر کووید ۱۹ بر زیست پذیری جهانی کاملاً ویرانگر بوده است.
کد خبر: ۱۳۲۰۰۰۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از گاردین، با گذشت بیش از یک سال از بروز بیماری همه گیر کرونا، بحران‌های بهداشتی مداوم، بسته شدن مرز‌ها و قرنطینه همچنان بر میلیون‌ها نفر در سراسر جهان تأثیر می‌گذارد.
اما برخی از نقاط جهان در مدیریت ویروس بسیار بهتر از سایر مناطق عمل کرده اند بدان معنا کسانی که در آنجا زندگی می‌کنند کاملاً معقول و عادی به زندگی طبیعی خود بازگشتند.
در شرایط کرونایی حتی برخی از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین شهر‌های جهان زمین گیر شدند و نتوانستند نمره قبولی در همه گیری کرونا بگیرند، اما در مقابل برخی دیگر از شهر‌ها بهترین نقطه جهان برای زندگی کردن در شرایط همه گیری کرونا از لحاظ دور بودن از خطر بیماری لقب گرفتند. این شهر‌ها عمدتا در نیوزلند و استرالیا هستند که بهترین کنترل را در زمینه کنترل بیماری کرونا داشتند. شهر‌های دو کشور سوئیس و ژاپن نیز در این رده بندی قرار دارند.

این فهرست اینگونه تنظیم شده است:
۱- اوکلند در نیوزلند
۲- اوزاکا در ژاپن
۳- ادلاید در استرالیا
۴- ولینگتون در نیوزلند
۵- توکیو در ژاپن
۶- پرث در استرالیا
۷- زوریخ در سوئیس
۸- ژنو در سوئیس
۹- ملبورن در استرالیا
۱۰- بریزبن در استرالیا.


اما در این شرایط شهر‌هایی در مقابل فهرست بالا قرار گرفته اند؛ بدان معنا که از لحاظ همه گیری کرونا و نرخ بیماری و احتمال سرایت در بدترین شرایط ممکن قرار داشتند. البته فهرست بدترین شهر‌ها بدان معنا نیست که آمار بالایی داشتند بلکه منظور این است که موازین بهداشتی در آنجا رعایت نمی‌شده.
این فهرست به این شرح است:

۱- داماسکوس در سوریه
۲- لاگوس در نیجریه
۳- پورت موزبی در پاپوآگینه نو
۴- داکا در بنگلادش
۵- الجزیره در الجزایر
۶- تریپولی در لیبی
۷- کراچی در پاکستان
۸- هراره در زیمباوه
۹- دوآلا در کامرون
۱۰- کاراکاس در ونزوئلا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها