نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی وامام جمعه ارومیه گفت: میزان زکات فطریه ۲۰ هزار تومان برای هر فرد می‌باشد.
کد خبر: ۱۳۱۵۱۸۳
به گزارش جام جم آنلاین حجت الاسلام سید مهدی قریشی ضمن اشاره به اهمیت پرداخت زکات فطر، عنوان کرد: میزان زکات فطره سه کیلو قوت غالب افراد در نظر گرفته می‌شودکه در آذربایجان غربی قوت غالب، نان و گندم است که طبق اعلام دفتر رهبر معظم انقلاب، زکات فطریه با در نظر گرفتن قوت غالب گندم،  مبلغ ۲۰ هزار تومان برای هر فرد اعلام می‌باشد.
وی افزود: فردی که در نماز عید فطر شرکت می‌کند، باید پیش از نماز این زکات را پرداخت کند و کسی که توفیق شرکت در نماز را ندارد، تا اذان ظهر برای پرداخت زکات فطریه فرصت دارد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اشاره کرد: ارجح است که ما خودمان زکات فطریه را به دست نیازمندان برسانیم، در مصرف زکات، فقرا و نیازمندان اصلی‌ترین دریافت‌کنندگان هستند که در این زمینه نزدیکان نیازمند در اولویت بوده و هدف اصلی رساندن مبالغ زکات فطریه به سفره نیازمندان واقعی است اما در صورت عدم دسترسی و امکان شناسایی نیازمندان واقعی می‌توان این مبلغ را  از طریق شورای زکات استان به دست نیازمندان واقعی رساند.
وی همچنین خاطر نشان کرد: چگونگی برپایی نماز عید سعید فطر مطابق دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا خواهد بود و رعایت پروتکل‌های اعلامی از سوی این ستاد در اولویت قرار دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها