خواب یکی از مهمترین نیازهای زندگی است. همه موجودات برای عملکرد به آن نیاز دارند. بدون آن ، ما از نظر روحی و جسمی خراب می شویم. کمبود خواب می تواند باعث بدخلقی ، عدم تمرکز و کندی شود. اما چرا اینقدر ضروری است؟ محققان هنوز نمی دانند.
کد خبر: ۱۲۹۱۹۳۲

به گزارش جام جم آنلاین ،صرف نظر از این ، آمریکایی ها با برنامه مملو از مربا معمولاً سعی می کنند خواب را تا حد ممکن به تأخیر بیندازند و ممکن است ناخودآگاه کارهای دیگری را انجام دهند که مانع خواب شوند ، درصورتی که بخواهند.

کارل ای.هانت ، مدیر مرکز تحقیقات ملی اختلالات خواب در انستیتوهای ملی بهداشت در بتسدا ، ماد گفت: "ما می دانیم که غذاهای خاصی که مصرف می کنیم می توانند در خواب اختلال ایجاد کنند." واضح ترین ماده غذایی از نظر تحریک بیداری کافئین است و سپس نیکوتین وجود دارد. "

طبق بنیاد ملی خواب ، تقریباً نیمی از آمریکایی ها حداقل در بعضی موارد بی خوابی گزارش می دهند. بزرگسالان برای عملکرد خوب به طور متوسط ​​به هشت ساعت خواب نیاز دارند. افراد مسن کمی بیشتر نیاز دارند - حدود 7.5 ساعت. تخمین زده می شود که تقریبا نیمی از افراد بالای 65 سال مشکل خواب دارند. این می تواند از تغییر در سبک زندگی ، مانند چرت زدن بیشتر در طول روز ، ناراحتی ناشی از شرایط جسمی ، مانند آرتروز ، و مشکلات عاطفی و افسردگی ناشی شود.

اما عادت های زندگی می توانند در کیفیت خواب یا کمبود آن نقش اصلی را داشته باشند. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که الگوها و محیط خود را تجزیه و تحلیل کنید. این نکات  برای "بهداشت" خوب خواب توصیه می شود:

  • تا خسته نشده اید به رختخواب نروید.
  • تنظیم یک برنامه منظم برای بیدار شدن از صبح ، حتی آخر هفته ها.
  • در طول روز چرت نزنید.
  • از مصرف کافئین ، الکل و نیکوتین در شب خودداری کنید.
  • تماشای تلویزیون ، غذا خوردن یا خواندن در رختخواب
  • از ورزش شدید سه ساعت قبل از خواب خودداری کنید
  • وقتی نمی توانید به خواب بروید از رختخواب خارج شوید

 

غارتگران نیمه شب!

این لیست شامل برخی از راهزنان اصلی خواب: کافئین و نیکوتین است.

کافئین در اواخر روز ممنوع است - شامل مواردی مانند شکلات ، چای و نوشابه است. اما همیشه جایی که کافئین در کمین است آشکار نیست ، بنابراین حتماً برچسب های مواد غذایی را بررسی کنید.

همه می دانند كه قهوه می تواند آنها را بیدار نگه دارد.

بنیاد ملی خواب گزارش کرده است که اثرات کافئین می تواند باعث خواب رفتن شود تا 10-12 ساعت بعد در بعضی افراد.

وقتی صحبت از قطع شدن خواب می شود ، نیکوتین اغلب به ذهن می آید ، اما مانند کافئین در واقع یک ماده محرک است. تحقیقات نشان می دهد که نیکوتین با مشکلات بی خوابی مرتبط است. باید از استعمال سیگار در عرض چند ساعت از زمان خواب خودداری کرد. بهتر است ، اصلاً سیگار نکشید.

غذاهای تند و اسیدی همچنین می توانند باعث از بین رفتن خواب شوند زیرا باعث سوزش معده می شوند. سوزش معده به ویژه برای افراد مبتلا به بیماری ریفلاکس معده  ، که به آن ریفلاکس اسید نیز گفته می شود ، مشکل ساز است.

چرا خوردن این غذاها نزدیک به زمان خواب چنین نگرانی است؟ دراز کشیدن دل درد را بدتر می کند و ناراحتی ناشی از سوزش معده مانع خواب می شود.

اما شیر حاوی ماده ای به نام تریپتوفان است. بدن از این ماده برای ساخت سروتونین ، انتقال دهنده عصبی در مغز استفاده می کند. سروتونین به کنترل الگوی خواب ، اشتها ، درد و سایر عملکردها کمک می کند اما متأسفانه تریپتوفان کافی برای تغییر الگوی خواب ما ندارد. با این حال ، برخی از مردم می گویند که این کار موثر است و سعی در ضربه زدن به آن را ندارد.

یک قرص خواب آور می تواند کمک کند. قرص های خواب آور در حد اعتدال ایمن و موثر هستند. اما پزشکان هشدار می دهند که آنها یک راه حل طولانی مدت برای بی خوابی نیستند بلکه فقط یک باند برای کمک به علائم هستند. یک پزشک ممکن است برای بیمارانی که دوره پراسترس زندگی خود را دارند ، مانند مقابله با مرگ یکی از عزیزان ، به طور کوتاه مدت داروی خواب آور تجویز کند. داروهای طبیعی مانند ملاتونین یا سنبل الطیب (که در فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی فروخته می شود) ممکن است باعث تسکین شود. اما ابتدا با پزشک خود مشورت کنید - برخی مکمل ها می توانند در داروهای تجویز شده منظم شما تداخل ایجاد کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها