مدل‌های سنتی به خاطر جنس آن و لاله‌هایی که در آن به کار رفته یادآور خانه مادربزرگ‌ها است. این لوسترها که طرح‌های آشنای ایرانی و بومی دارند، برای فضاهایی مناسب‌ترند که چیدمان کلاسیک دارند.
کد خبر: ۱۲۴۱۳۰۶

در بیشتر مدل‌ها روی ستون و شاخه‌های لوستر هم با دست کار می‌کنند که باعث زیبایی بیشتر آن می‌شود. تنها مشکل این لوسترها وزن زیاد و احتمال سیاه شدن آن در اثر مرور زمان است.
لوسترهایی که تماما از جنس کریستال هستند. یعنی همه قطعات از جمله شاخه‌ها و ستون آن هم کریستالی است، به خاطر ارتفاع زیادی که دارند مناسب خانه‌های ویلایی با سقف‌های بلند هستند. این لوسترها به خاطر وجود کریستال در حالت خاموش هم زیبا هستند، اما زیبایی آن وقتی خیره‌کننده می‌شود که روشن شود و نور لامپ در کریستال‌هایی که از هر طرف آن‌را احاطه کرده‌اند انعکاس پیدا کند. موقع خرید چنین لوستری باید به اصل یا تقلبی بودن کریستال‌ها دقت کنید. کریستال‌های اصل معمولا بی‌رنگ، شفاف و بدون حباب هستند.
لوسترهایی که شید دارند نور را به صورت بسیار ملایم می‌تابانند و در نتیجه لوستر بیشتر حالت تزئینی به خودش می‌گیرد. پس بهتر است این لوسترها را در فضایی استفاده کنید که نور اتاق از منابع دیگری مثل هالوژن‌ها و چراغ‌های سقفی تامین می‌شود. موقع خرید به جنس شید و آستر آن هم دقت کنید تا دمای لامپ‌ها نتواند آسیبی به آن برساند. سعی کنید شیدها را از رنگ‌های معمول‌تری انتخاب کنید تا بتوانید آنها را با رنگ‌های زیادی هماهنگ کنید. این طوری با تعویض مبلمان و پرده‌ها باز هم لوسترتان با وسایل خانه هماهنگ است.
لوسترهای سقفی بهترین انتخاب برای خانه‌هایی است که سقف کوتاه دارند. اگر فضای مدرنی دارید که لوستر قرار است در آن فقط به عنوان یک وسیله تزئینی به کار برود سراغ چنین گزینه‌ای بروید؛ چون لامپ‌های سوزنی در کنار نور خوبی که دارند، مصرفشان بسیار بالاست و زود هم می‌سوزند. در نتیجه استفاده از آن برای تامین نور اتاق اصلا توصیه نمی‌شود. لوسترهای سقفی مدل‌های متنوعی دارند مثلا اگر از طرفداران لوسترهایی سنتی با گوی‌های کریستال هستید اما ارتفاع اتاقتان کم است می‌توانید نوع سقفی آن را بخرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها