نفوذی‌های صهیونیست، مبارزان فلسطینی را شناسایی و ترور می‌کنند

ارتش نامرئی اسرائیل

لباس‌هایشان مانند معترضان فلسطینی است؛ با لهجه فلسطینی صحبت می‌کنند و رفتارشان هم عادی و معمولی است. بیشتر صورت‌هایشان را با چفیه پوشانده‌اند و همصدا با دیگر معترضان علیه اسرائیل و جنایت‌هایش شعار می‌دهند و گاه به سوی سربازان صهیونیست سنگ پرتاب می‌کنند و هم پای دیگر معترضان به نظامیان اسرائیلی نزدیک و نزدیک‌تر می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۳۷۸۳۷
ارتش نامرئی اسرائیل

همه چیز عادی است، اما در یک چشم بر هم زدن، ناگهان صحنه عوض میشود؛ سلاحهایی که زیر پیراهنشان مخفی کرده بودند را بیرون میکشند و با تیرهوایی به همه اخطار میدهند و سپس به تظاهرکنندگان فلسطینی حمله میکنند؛ بیشتر کسانی که اطرافشان باشند در کسری از ثانیه کت بسته بهدست سربازان صهیونیست میافتند.

ارتش اسرائیل همزمان با تیرهوایی این افراد، یورش میآورد و موج بازداشتها آغاز میشود؛ جماعت معترض فلسطینی وحشتزده فرار میکنند و فریاد میزنند: «مستعربین».

گرگی در لباس میش

این گروه «مستعربین» نام دارند، بخش سری از نیروهای امنیتی اسرائیل که در شکل و شمایل اعراب به جمع فلسطینیها میپیوندند؛ گاه در قلب جامعه فلسطین و حتی در دیگر کشورهای عربی نیز حضور مییابند تا با نفوذ در میان مردم، اهداف رژیم صهیونیستی را
تامین کنند.

این مأموران تحت آموزشهای سخت ارتش اسرائیل آموختهاند که چطور در مأموریتهایشان مانند مردم منطقه هدف، فکر کنند، حرف بزنند، زندگی کنند و در نهایت اهدافشان را به پیش ببرند.

به گفته آنتونی شالهات، کارشناس امور رژیم صهیونیستی، مأموریت اصلی این نیروها جمعآوری اطلاعات، بازداشت فلسطینیان و به زعم اسرائیل، انجام عملیاتهای ضد تروریستی است.

او میگوید: «چیز زیادی درباره این مأموران نمیدانیم، زیرا مأموریتهای آنها فوق محرمانه است. ارتش اسرائیل به محض این که مأموریت هر یک از واحدهای این نیرو به پایان میرسد، آن را منحل کرده و برای انجام مأموریتهای جدید، واحدهای جدیدی تأسیس میکند و افراد جدیدی را به خدمت میگیرد.»

اسرائیلیهایی که نماز میخوانند

شالهات میافزاید: اولین شرط خدمت در واحدهای «مستعربین» این است که بتوانند عربی را مانند زبان مادری روان و سلیس صحبت کنند. آنها در دورههای آموزشی، یاد میگیرند عربی را با لهجههای فلسطینی یا لهجه کشوری که قرار است به آنجا اعزام شوند مثل یمن یا تونس، حرف بزنند.

این دورهها چهار تا شش ماه طول میکشد و همزمان با فرهنگ و رسوم مذهبی کشور مقصد مانند نماز یا روزه آموزش دقیق میبینند، سپس با گریمهای تخصصی و با کلاه گیس، خود را استتار میکنند و در نهایت کسانی که از نظر جسمی و فیزیکی، کاملا شبیه اعراب هستند برای انجام ماموریت انتخاب میشوند.

این دورهها حدود 15 ماه طول میکشد و شامل تمرینات عملی مهمی مانند رانندگی، تیراندازی، چگونگی تردد در محیطهای پر ازدحام و تمرینات نظامی است.

شالهات میگوید: یکی از معروفترین واحدهای مستعربین، ریمون نام دارد که در سال 1357 تشکیل شد و تا سال 1384 هم به فعالیت خود ادامه داد. بیشتر مأموریتهای این واحد در نوار غزه انجام میشد. واحد شیمشون دیگر واحدی بود که در دهههای 60 و 70 شمسی به عملیات در نوار غزه دست میزد.

واحد ویژه 217 «داودوان» هنوز در ارتش اسرائیل فعال است. این واحد که در دهه 60 شمسی توسط ایهود باراک، نخستوزیر پیشین رژیم صهیونیستی تأسیس شد و هماکنون عملیاتی را در کرانه باختری انجام میدهد، فعالترین و سریترین واحد مستعربین است.

تله مستعربین برای به دام انداختن معترضان

در اعتراضات آذر سال گذشته که در واکنش به تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به اورشلیم (بیتالمقدس) انجام شد، صدها معترض فلسطینی توسط نیروهای اسرائیلی دستگیر شدند. فقط در دو هفته ابتدایی اعتراضات، ده فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه توسط نیروهای اسرائیلی کشته شدند.

رشا حرزا...، خبرنگار ساکن فلسطین در این باره میگوید: «در جریان یکی از اعتراضات در ورودی شمالی راما... نزدیک شهرک غیرقانونی «بِت دو»، گروهی از مستعربین در میان معترضان نفوذ و سه جوان فلسطینی را بازداشت کردند.»

سریال جنجالی آمریکایی- اسرائیلی فوضی، نفوذی‌ها و ماموران مخفی صهیونیست در میان فلسطینی‌ها را موضوع محوری خود قرار داده است. در این فیلم یک افسر مخفی صهیونیست به همراه نفوذی‌های دیگر به میان فلسطینیان می‌رود و بعد از شناسایی اهداف مهم، آنها را به شیوه‌های مختلف ترور می‌کند.

به گفته او، از مدت زمان حضور نیروهای مستعربین فقط ده دقیقه گذشته بود اما با نزدیک شدن به معترضان فلسطینی عملیات خود را آغاز کردند و اولین فلسطینی که 22 آذر سال گذشته بازداشت شد دقیقا در جوار این گروه ایستاده بود. حرزا... توضیح میدهد خود دیده نیروهای مستعربین دقیقاً مانند دیگر معترضان فلسطینی لباس پوشیده بودند ولی ناگهان نارنجکی صوتی به سمت معترضان پرتاب کردند: «آنهاکلاً پنج نفر بودند، سلاحهای خود را درآوردند و شروع به شلیک تیر هوایی کردند. پس از آن شمار زیادی از اعضای ارتش اسرائیل جلو آمدند و شروع به تیراندازی به سمت معترضان و خبرنگاران کردند.» مأموری که نزدیک او بوده، پیراهنی به رنگ قرمز تیره پوشیده بود و صورت خود را با چفیه پوشانده بود. او قبل از این که در صف اول کنار دیگر معترضان فلسطینی بایستد، چند سنگ به سمت سربازان اسرائیلی پرتاب کرد. سپس ارتش بسرعت جلو آمد.

تهدید خبرنگاران

او میافزاید: «این مرد توجه مرا جلب کرده بود، او سلاح خود را به طرف من و همکارم گرفت و فریاد زد: نزدیک نشوید. در تظاهرات سال 1394 با عنوان «انتفاضه چاقوها»، ماموران مستعربین به دو فلسطینی شلیک کردند، آنها از فاصلهای نزدیک به سر یکی از معترضان و پای دیگری شلیک کردند. محمد زیاده، یکی از افرادی بود که آن روز مورد اصابت گلوله قرار گرفت، او زنده ماند هر چند دچار معلولیت شد و بعدها در مصاحبهای با شبکه الجزیره گفت: «آنها به سرم شلیک کردند و هوشیاری خود را از دست دادم. مرا بردند و سپس بازجوییها شروع شد. به آنها میگفتم چیزی را به یاد نمیآورم، بنابراین مرا به بیمارستان بردند و دوباره مورد ضرب و شتم قرار دادند.» دو عمل جراحی روی زیاده انجام شد، او پس از هر کدام از این جراحیها دوباره مورد بازجویی و ضرب و شتم قرار گرفت. وکیل او با تقلای بسیار سرانجام موفق شد ترتیبی دهد تا او آزاد شود.

نبرد با نفوذیها

معترضان فلسطینی تقلا میکنند مراقب ماموران نفوذی اسرائیل باشند. یکی از راههای آنها برای شناسایی مستعربین این است که پیراهن خود را داخل شلوار میکنند، بهاین ترتیب معلوم میشود کسی سلاحی پنهان نکرده است.

با وجود این، هنوز در میان آتش و دود و گلولهای که از سوی اسرائیلیها به سرشان میریزد، باید مراقب افرادی باشند که در کشاکش تظاهرات و درگیری سعی میکنند معترضان را به نزدیکی ارتش اسرائیل هدایت کرده و به سربازان اسرائیلی تحویل دهند.

راهنمای گام به گام ترور به سبک اسرائیل

خمیردندان مسموم و تلفنهای انفجاری تنها دو شیوه از صدها شیوه عملیات جاسوسی و تروریستی مخفی اسرائیلیهاست. عملیاتهای کثیفی که به تازگی یک روزنامهنگار صهیونیست با افتخار، 2700 نمونه از آنها را در کتاب برخیز و بیدرنگ او را بکش: تاریخ مخفی ترورهای هدفمند اسراییل» مستند کرده است. نویسنده کتاب، از طریق مصاحبه با افراد مطلع و بررسی اسناد تلاش کرده است تا تاریخچهای از عملیات ترور مخفیانه اسرائیل را ارائه دهد. او همچنین با برخی از عوامل اطلاعاتی موساد و شین بت (دو سازمان جاسوسی خارجی و داخلی اسرائیل)
مصاحبه کرده است.

نویسنده کتاب میگوید دستگاه سانسور اسرائیل بخشهایی از کتاب مثل ماجرای ترور یاسر عرفات به دست جاسوسهای اسرائیلی را حذف کرده است، اما با این حال نویسنده در بخشی از کتاب به ماجرای ترور دانشمندان هستهای ایران پرداخته است.

زهرا توحیدیان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها