وزیر امور خارجه ترکیه نیز در پی لغو نشست تبلیغاتی اش در هامبورگ آلمان، این کشور را متهم به در پیش گرفتن شیوه‌های سرکوبگرانه و نازیسم کرد.
کد خبر: ۱۰۰۹۵۴۷
ترکیه: آلمان شیوه نازیسم را در پیش گرفته است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم ، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه بعد از لغو نشست تبلیغاتی اش در شهر هامبورگ آلمان که قرار بود امشب برگزار شود انتقاد شدیدی به آلمان وارد کرد.

اوغلو در گفتگو با روزنامه "حریت" چاپ روز سه شنبه تاکید کرد که این یک سیستم کاملا سرکوبگرانه است. همه این شیوه ها مشابه دوران نازی است.

وی با اشاره به همه پرسی اصلاح قانون اساسی ترکیه به منظور روی کار آوردن سیستم ریاست جمهوری مد نظر اردوغان که در 16 آوریل برگزار می شود تاکید کرد که آن ها فشار وارد می کنند تا از این همه پرسی یک نه برای حزب عدالت و توسعه خارج شود.

پیش از اغلو نیز "رجب طیب اردوغان"، رئیس جمهور ترکیه به دلیل عصبانیت از لغو نشست های تبلیغاتی وزرای خود در ایالات مختلف آلمان این کشور را متهم به در پیش گرفتن شیوه های نازیسم کرده و تاکید کرده بود که من فکر می کردم که این دوران در آلمان تمام شده است اما این طور نیست.

اوغلو نیز با اشاره به لغو نشست تبلیغاتی خود در هامبورگ تاکید کرد که این اقدام ضد دموکراتیک غیر قانونی است. وی اعلام کرد که لغو این سخنرانی او را متوقف نخواهد کرد. من به آلمان خواهم آمد و هیچ کس نمی تواند جلوی من را بگیرد.

اوغلو قرار است فردا با زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان دیدار و گفتگو کند.

اظهارات تحریک آمیز اخیر اردوغان علیه آلمان خشم و ناراحتی بسیاری مقامات و سیاستمداران آلمانی را به همراه داشته و بسیای احزاب آلمانی خواستار رسیدگی به این مسئله و اتخاذ موضع آشکاری از طرف دولت آلمان در برابر آنکارا شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها