مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند:

گمرک انتظار «اروند» را برآورد نکرد

مدیرکل گمرک خرمشهر گفت: به طور کلی گمرک انباری برای انبارداری ندارد و تمام تلاش گمرک این است که کالاهای سریعتر ترخیص شوند.
کد خبر: ۹۹۴۴۰۶
ترخیص کالا در گمرک خرمشهر سرعت‌ می‌‌گیرد

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از خوزستان، عارف باوی با اشاره به به موضوع صدور اظهارنامه مجازی توسط کارشناسان غیر بومی افزود: با اجرای این طرح، مجموعه گمرک حتی بیشتر از بازرگانان به مشکل برخورده است و نا آشنا بودن کارشناسان به روند کار در منطقه مشکلات بسیاری را برای گمرک هم ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: صدور بخشنامه های مختلف تجاری همچون صدور بخشنامه برای ترخیص کالا برای افراد عادی و بدون نمایندگی از سوی وزارت صنعت معدن تجارت انجام می شود و این مجوزها نتیجه ای جز قرار دادن مردم در مقابل گمرک ندارد و از نماینده خرمشهر انتظار داریم که پیگیر لغو این بخش نامه های کارشناسی نشده باشد.

مدیرکل گمرک خرمشهر در ادامه بر حمل یکسره کالاها به شهرک صنعتی خرمشهر تاکید و اظهار کرد: این کالاها به جز مرزهای خرمشهر از سایر مناطق کشور همچون بندرعباس نیز به صورت یکسره به شهرک صنعتی خرمشهر منتقل می شوند و گمرک در آن سایت تجاری نیز مستقر بوده کارهای لازم را انجام می دهد.

وی همچنین از تداوم فعالیت گمرک در روزهای پنجشنبه و جمعه پایانی سال خبر داد و گفت: گمرک در حالت عادی پنجشنبه ها فعال است و در روزهای پایانی سال این فعالیت در جمعه ها نیز ادامه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها