دکترعلی عسکری دردیدار اعضای کمیسون مطبوعات،رسانه ملی و پایگاه ‌های مجازی:

نگاه مجلس به رسانه ملی امیدوار کننده است

اعضای کمیسیون مطبوعات، رسانه ملی و پایگاه‌های مجازی مجلس شورای اسلامی عصر دیروز با رئیس سازمان صدا و سیما دیدار کردند.
کد خبر: ۹۸۶۵۵۴
نگاه مجلس به رسانه ملی امیدوار کننده است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی صدا و سیما، در این دیدار دکتر علی عسکری پس از شنیدن سخنان اعضای کمیسیون درباره رسانه ملی اظهار داشت: هر یک از نمایندگان انسان‌های انقلابی، متعهد و پایبند به نظام هستند و توجه آن‌ها به مسائل صداوسیما بسیار امید آفرین و دل‌گرم کننده است.
رئیس سازمان صداوسیما در ادامه با برشمردن ظرفیت و قابلیت‌های رسانه ملی در حوزه فنی بویژه سیگنال‌‌رسانی، وضع کنونی رسانه ملی را مطلوب و قابل مقایسه با کشورهای پیشرفته توصیف کرد و اتصال مراکز مختلف صداوسیما به سیگنال رسانی زمینی را راهکاری مناسب برای سیگنال‌رسانی امن دانست و گفت: خوشبختانه صداوسیما در شرایط تحریم نشان داد که از ظرفیت مناسب برای مقابله با هجمه‌های رسانه ای دشمن برخوردار است.
دکتر علی عسکری اظهار داشت: هدف نظام سلطه و در رأس آن آمریکا، از کار انداختن سیستم افکار عمومی کشور است و لذا معتقدم که اگر رسانه خوب کارکند جامعه حفظ خواهد شد، در غیر این‌صورت دچار مشکل خواهیم شد.

وی با اشاره به تعدد و افزایش شبکه‌های ماهواره‌ایی که کشور را هدف گرفته‌اند، تصریح کرد: آن‌ها به‌صورت گسترده و پرحجم بر علیه ایران برنامه‌سازی و تولید محتوا می‌کنند و میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند و یک جنگ رسانه‌ای تمام عیار به راه انداخته‌اند تا به هدف خود که تخریب فرهنگی است، دست یابند و جامعه را دچار آشوب کنند و ما به‌عنوان رسانه ملی وظیفه داریم که با همیت و تلاش نیروهای سازمان در مقابل آن‌ها عمل کرده و از کیان جامعه و انقلاب دفاع کنیم.


وی تصریح کرد: در واقع رسانه ملی امروز در پیشانی یک جنگ تمام عیار قرار دارد و نظام سلطه با تمام توان خود تلاش می کند پیروز این جنگ باشد، براین اساس وظیفه همه دلسوزان به نظام، حمایت از رسانه ملی و مبارزان جبهه جنگ نرم علیه دشمن است.
وی در ادامه با اشاره به تعداد شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و برخی از کشورها، تصریح کرد: صداوسیما با در اختیار داشتن 145 شبکه رادیویی و تلویزیونی یکی از بزرگترین سازمان‌های رسانه‌ای در دنیا است که باید توجهی ویژه به آن شود. دکتر عسکری یادآور شد: فعالیت‌های صداوسیما در حوزه‌های برنامه‌سازی باید افزایش یابد و لذا ضروری است که در این خصوص هزینه شود و این می‌طلبد که از حمایت مجلس و دولت برخوردار شویم.
دکتر علی عسکری در ادامه، از رویکرد جدی رسانه ملی در تبیین موضوع اقتصاد مقاومتی یاد کرد و گفت: تشویق کارآفرینان و توجه به کار و کار آفرینی، رویکرد جدید ما در رسانه ملی است.
رئیس رسانه ملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت توجه به شبکه های مجازی بیان داشت: مجلس در برنامه 5 ساله باید به فضای مجازی توجه ویژه نشان دهد تا بتوان با برنامه ریزی مناسب زمینه مقابله با نفوذ دشمن در این عرصه را فراهم کرد.
رئیس صداوسیما درپایان با بیان اینکه در این نشست دیدگاه‌های بسیار خوبی از طرف نمایندگان مجلس مطرح شد، افزود: رسانه ملی همواره از نظرات نمایندگان مردم استقبال می کند و امیدواریم با همکاری مجلس به ویژه فراکسیون مطبوعات، رسانه ملی و پایگاه‌های مجازی بتوانیم فعالیت‌های رسانه ای سازمان صدا و سیما را ارتقاء دهیم.
در ابتدای این نشست، رئیس فراکسیون مطبوعات، رسانه ملی و پایگاه‌های مجازی ، ضمن قدردانی از اقدامات رسانه ملی در دور جدید فعالیت‌های صداوسیما، گفت: با انتصاب شما آرامشی در رسانه ملی برقرار شد و این روند باید ادامه پیدا کند.
وی گفت: در گذشته یک رادیو و تلویزیون داشتیم اما امروزه با پایگاههای خبری و شبکه های اجتماعی مواجه هستیم که اخبار از طریق آنها چه درست و چه نادرست در دسترس مردم قرار می گیرد. در این وضعیت مردم نیاز به اعتماد دارند و به همین دلیل وظیفه صدا و سیما سنگین تر شده است و همه باید به آن کمک کنند.
در ادامه، دیگر اعضای کمیسیون مطبوعات، این نشست را در آشنایی بیشتر آن‌ها نسبت به اقدامات صداوسیما موثر دانستند و موضوعاتی مانند: گسترش سیستم دیجیتال کشور، فعالیت گسترده شبکه‌های ماهواره‌ای، همکاری صداوسیما با سازمان‌ها و نهادهای مختلف و از جمله مجلس شورای اسلامی، بهره‌گیری از نخبگان در برنامه‌ها، نهضت کارآفرینی، اصلاح الگوی مصرف و جریان‌سازی فرهنگی توسط رسانه را مطرح و به بحث گذاشتند.

آلبوم عکس اینجا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها