اسلحه سیردیوکف که انقلابی در طراحی تفنگ‌های روسی ایجاد کرد، به نام طراح خود، پیتور سیردیوکف، نامیده شده است.
کد خبر: ۹۸۳۷۷۵
خطرناک‌ترین هفت‌تیر جهان، اسلحه محافظان پوتین

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک عربی با اشاره به این که محافظان ولادیمیر پوتین ، رییس‌جمهور روسیه از این هفت‌تیر استفاده می‌کنند، نوشت: این تفنگ سلاحی بسیار خطرناک است که همراه داشتن آن در سفرهای خارجی پوتین ممنوع است چون این نگرانی وجود دارد که سازمان‌های اطلاعاتی غرب آن را سرقت کنند.

علت علاقمندی نیروهای ویژه و همچنین سازمان‌های اطلاعاتی ارتش به این سلاح، حجم کم و قدرت بالای آتش آن است.

محافظان پوتین اوایل هزاره فعلی به این هفت‌تیر مسلح شدند که ویکتور و گورزا نیز نامیده می‌شود.

فشنگ های این هفت‌تیر از نوع سی پی ۱ و پی آر ۰۵۵ است که ۲۱ ممیز ۹ دهم میلیمتری بوده و برد مفید آن ۱۰۰ متر است.

سردیوکف حجم کوچک و قدرت آتشباری زیاد را در این هفت‌تیر با یکدیگر درآمیخت که باعث شده از هفت‌تیر کلت آمریکایی توانمندتر باشد.

عمده تفنگ سازمانی ارتش و نیروهای امنیتی روسیه، ماکارف (بی ام) و توکاریف (تی تی) است اما صد در صد روسی نیست.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
لابد داستان پسر افتابه بیار راشنیده اید یا هنگام تعریف ان میان دو نفر چیزی از ان در یاد مانده باشد .و آن مربوط میشود به حكایتی كه در ان شیر نری با خود فكر میكند كه میگویند موجود دوپائی بنام انسان وخیلی خطرناك توصیف میشودببینم چیست وكیست؟بالاخره با فردی روبرو میشود كه مشغول نجاریست بعداز یك پروسه ان شیر در دام قفس چوبی كه ان مرد ساخته بود میافتد ومرد به پسرش میگوید پسر برو افتابه بیار.پسر افتابه ای را پر از اب جوشان میكندوبه پدرش میدهد وپدر ان اب را روی شیر میریزد وبا باز كردن قفس پا به فرار میگذارد وداستان سرگذشت را برای بقیه تعریف میكند تا عبرت بگیرند.انسان خود خطرناكترین موجود جهانست.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
من حرفه ای نیستم ولی مقاله ای كه در مورد یك تفنگ نوشته میشه نباید دو مورد توانایی های اون تفنگ صحبت كنه؟اینكه محافظها اونو كجا میبرن كه مهم نیست.

نیازمندی ها