تب و تاب ساخت خودروهای خودران (بدون راننده) چندی است کمپانی‌های سرشناس دنیای فناوری نظیر اپل، گوگل و تعدادی دیگر از کمپانی‌های مشهور خودروسازی را بر آن داشته تا به منظور ساخت و تولید خودروهای مستقل بدون راننده به خرید زمین‌های وسیع در منطقه خلیج سان‌فرانسیسکو اقدام کنند.
کد خبر: ۹۷۸۹۵۴
رقابت اپل و گوگل در ورود به بازار خودرو

به گفته ویکتور کولمَن، مدیر عامل املاک هادسون پاسیفیک، کمپانی اپل درصدد خرید زمینی به مساحت تقریبی 75هزارمتر مربع است. وی افزود کمپانی گوگل نیز به خریداری زمینی به مساحت تقریبی 37 هزار متر مربع چشم دارد. البته، اپل و گوگل هنوز صحت این خبر را تأکید نکرده‌اند.

هر یک از این کمپانی‌ها مسیر متفاوتی را برای تولید جدیدترین نمونه خودروهای مستقل بدون راننده در پیش گرفته‌اند.

سال‌هاست تولیدات گوگل در بازار فناوری خودنمایی می‌کنند. اکنون این کمپانی با همکاری جمعی از خودروسازان قدیمی مدتی است کار روی پروژه خودروهای مستقل بدون راننده را آغاز کرده است. کمپانی اپل نیز آن‌طور که از شواهد پیداست، قصد دارد در جدیدترین اقدام خود به بازار خودروهای مستقل بدون راننده وارد شود. این کمپانی هنوز اطلاعاتی را در این زمینه فاش نکرده است، اما استخدام‌های جدید اپل نشان می‌دهد بزودی در حوزه خودروسازی نیز دیده خواهد شد.

در ماه‌های اخیر، کریس پوریت به استخدام اپل درآمد. پوریت که از مدیران اجرایی برجسته تسلا بود به عنوان معاون بخش مهندسی خودرو در این کمپانی فعالیت می‌کرد. در این مورد نیز اخبار درز کرده از سوی اپل به طور رسمی اعلام نشده است، اما پوریت که بیشتر سال‌های کاری خود را در حوزه فناوری‌ خودرو فعالیت کرده است، به احتمال زیاد اکنون مشغول کار روی پروژه فاش نشده اما خبرساز اپل است.

اپل پیشتر نیز در منطقه خلیج سان‌فرانسیسکو املاک متعددی را خریداری کرده است که هیچ ربطی به خودروسازی نداشته‌اند. اما در این مورد خاص کولمَن اظهار می‌کند اپل به دنبال خرید محلی به منظور تکمیل پروژه خودروهای مستقل بدون راننده است. وی افزود هیچ جای شگفتی ندارد که اپل در حال حاضر در ساختمان‌های متعلق به این کمپانی مشغول پیشبرد این پروژه است.

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، نیز اعلام کرده است ورود اپل به بازار خودرو اگر چه هنوز به طور رسمی اعلام نشده، همه درباره آن صحبت می‌کنند. اپل از آشکار کردن پروژه‌های در حال پیشرفت خود نزد عموم نفرت دارد و هنوز با اطمینان نمی‌توان گفت با استخدام بهترین مهندسان تسلا چه پروژه‌ای در دست انجام دارد.

پیش‌بینی می‌شود خودروی مستقل بدون راننده اپل تا سال 1399/ 2020 در معرض دید عموم قرار نخواهد گرفت. این بار نیز مانند بسیاری دیگر از پروژه‌های خبرساز اپل تا زمانی که خود محصول به بازار نیامده فقط می‌توان از روی شواهد موجود گمانه‌‌زنی کرد.

منبع: fortune.com

مترجم: صدف دژآلود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها