کارشناس هواشناسی از ورود سامانه بارشی برف و باران از شمال و شمال غرب کشور در امروز خبر داد.
کد خبر: ۹۷۶۶۵۷
برف و باران در راه است

به گزارش جام جم آنلاین، معصومه احمدی در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: انتظار شروع بارندگی ابتدا از مناطق شمال و شمال غرب می رود که به تدریج با نفوذ این سامانه از بعدازظهر امروز در دیگر مناطق کشور بیشتر خواهد شد.

وی افزود: از اواخر امشب و فردا علاوه بر شمال و شمال غرب، دامنه جنوبی البرز، مرکز کشور و شمال شرق بارش باران و در مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می شود.

احمدی گفت: با توجه به پیش بینی ها استان های اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران و تاحدودی قم و بخش هایی از مرکز بارش باران و در نواحی سردسیر بارش برف خواهیم داشت.

وی افزود: شدت بارش ها در استان های شمالی (گیلان، مازندران، گلستان) بیشتر پیشی بینی می شود. این سامانه به تدریج فردا به شمال شرق کشور می رسد.

احمدی با بیان اینکه دما با ورود این سامانه در بخش های شمالی تا 8 درجه کاهش می یابد، خاطر نشان کرد: این کاهش دما تا صبح شنبه ادامه دارد.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: در مناطق مرکزی و دامنه جنوبی البرز سرعت وزش باد شدید خواهد بود که استانهای تهران، قزوین، البرز و سواحل شمالی دریای خزر را شامل می شود.

وی با بیان اینکه پدیده غالب در مناطق جنوبی کشور غبار صبحگاهی است، گفت: فقط فردا بارش خفیف باران در کرمان پیش بینی می شود.

احمدی آب های جنوبی را در روز آینده مواج پیش بینی کرد و گفت: دریای خزر هم امروز و فردا نیز مواج است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها