برای شکوفایی استعدادهای ذخیره شده در جوانان و حل مشکلات بزرگ کشور، بسیج بزرگ‌ترین نهاد مردمی بود که تشکیل شد و در عرصه‌های مختلف گام برداشت. در شرایط فعلی هم اگر بخواهیم مشکل اشتغال و اقتصاد را در کشور حل کنیم، باید بسیج اشتغال تشکیل دهیم که تاکنون هیچ دولتی از این ظرفیت بخوبی استفاده نکرده است.
کد خبر: ۹۷۲۰۰۱
ظرفیت بسیج در اقتصاد، مغفول مانده است

تجربه نشان داده که هرجا بسیج در تنگناهای کشور ورود کرده، توانسته سربلند بیرون بیاید و یادمان نرفته که با بسیج 20 میلیونی در جبهه و جنگ، صدام شکست خورد.

همچنین شاهد بودیم که با تشکیل بسیج سازندگی، روستاها آباد شد و ‌امروز نیز بسیج در رابطه با ساخت خانه برای مردم، کمک حال قرارگاه خاتم‌الانبیا و دولت است و در این بخش بخوبی عمل کرده، اما شرایط فعلی کشور اکنون به گونه‌ای شده که ایجاد شغل برای جوانان، دغدغه اصلی است.

با بالا رفتن سن جوانان و سطح سواد در کشور، شرایط شغلی مناسبی در کشور وجود ندارد و همه عوامل موجود این هشدار را می‌دهد که امروز باید در بحث اشتغال، بسیج اشتغال را سریع‌تر فعال کنیم البته متاسفانه دولت نتوانسته از ظرفیت بسیج استفاده کند و به نظر می‌رسد برای تشکیل بسیج اشتغال، باید از مقام معظم رهبری اذن گرفته شود و سپس طرحی در این زمینه تهیه گردد تا بتوانیم بسیج را برای اشتغال وارد عرصه کنیم، چون تنها نیرویی که می‌تواند مشکل اشتغال را حل کند، بسیج است.

این نکته را نیز نباید فراموش کرد که یکی از راه‌های رسیدن به اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال برای داشتن اقتصاد پویاست.

کاظم دلخوش - سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها