برنامه «تهران 20» که از ابتدای تاسیس شبکه پنج شکل گرفته بود، بعد از تقریبا یک سال وقفه، بار دیگر با ساختاری جدید از امشب روی آنتن می‌رود.
کد خبر: ۹۶۴۶۶۱
تهران 20 به شبکه 5 بازمی‌گردد

به گزارش جام‌جم، از اوایل سال 94 برنامه تهران20 متوقف شده بود، اما از امشب فصل تازه‌ای از این برنامه با ساختاری متفاوت به تهیه‌‌کنندگی میرمحمدحسین رضوی به تماشاگران شبکه پنج ارائه می‌شود.

این برنامه روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و پنجشنبه هر هفته ساعت 20 آغاز می‌شود و تا ساعت 21 ادامه خواهد داشت. به گفته رضوی، فصل جدید این برنامه، یک مجله تصویری است که از بخش‌های متنوع تشکیل شده است.

از گفت‌وگو تا گزارش

براساس اظهارات تهیه‌کننده برنامه «تهران 20» هر هفته یکی از موضوعات اجتماعی و شهروندی مرتبط با زندگی مردم در کلانشهرها و البته تهران از زوایای مختلف در بخش‌های مختلف این برنامه مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

به گفته رضوی، فصل جدید برنامه مانند گذشته صرفا یک برنامه گفت‌وگومحور نیست. این تهیه‌کننده درباره بخش‌های مختلف برنامه افزود: گفت‌وگو با مسئولان و کارشناسان یک بخش 20 دقیقه‌ای از فصل جدید این برنامه است و در کنار آن بخش‌های سرمقاله، خبر، مستند، گزارش مردمی، پیگیری نظرات و مطالبات مردم و موشن گرافیک را برای تماشاگران تدارک دیده‌ایم.

رضوی درباره این بخش‌ها توضیح داد: هر برنامه با بخش موشن گرافیک آغاز می‌شود که وظیفه تبیین و تشریح موضوع را به‌عهده دارد و به همین جهت ساده، جذاب و همه فهم طراحی شده است. سرمقاله برنامه را مجری اجرا می‌کند و تنها بخشی است که در آن نگاه گروه فکری و تولیدی برنامه را شاهدیم. بخش خبر به ارائه اخبار و اطلاعاتی اختصاص دارد که با مسائل اجتماعی و شهری مرتبط است. در بخش مستند، دغدغه‌های مردم از جمله مسائل کوچک و کلان شهری و اجتماعی در پنج دقیقه به نمایش درمی‌آید. این بخش در ارتباط با موضوع هر برنامه طراحی و تولید می‌شود.

وی افزود: در بخش گزارش مردمی، نظرات و دیدگاه‌های مردم را بیان می‌کنیم و آیتم مربوط به پیگیری نظرات و مطالبات مردم با عنوان «+ مردم» به نمایش عکس‌ها و فیلم‌هایی اختصاص دارد که مخاطبان به برنامه می‌فرستند و درباره دغدغه‌ها و مسائل آنهاست. به این منظور یک سامانه نیز راه‌اندازی کرده‌ایم.

یک نمونه از تمام ایران

رضوی برنامه «تهران 20» را درباره مسائل اجتماعی و شهری توصیف می‌کند که موضوعاتش به تهران خلاصه و محدود نمی‌شود. وی در این باره توضیح داد: موضوعاتی را در این برنامه مورد بررسی قرار می‌دهیم که معطوف به شهر تهران نیست. ما به تمام کشور توجه داریم، اما درباره هر موضوع از تهران نمونه‌ می‌آوریم. به عنوان مثال، حاشیه‌نشینی مختص تهران نیست، اما در تحلیل و بررسی این معضل، ما نمونه‌هایی از حاشیه‌نشینی در تهران را مد نظر قرار می‌دهیم، ولی راه‌حل‌هایی ارائه می‌کنیم که قابل بسط در تمام شهرهای کشور باشد.

تنوع منسجم

محمد دلاوری، حسین کلهر و هیراد حاتمی، مجریان برنامه تهران20، هستند. بر اساس توضیحات رضوی، بخش اصلی برنامه را هیراد حاتمی اجرا می‌کند که سابقه اجرای برنامه «روزآمد» را در شبکه پنج دارد. اجرای بخش گفت‌وگوی برنامه به ‌عهده محمد دلاوری است که در زمینه گفت‌وگوهای چالشی تخصص دارد و حسین کلهر به واسطه اجرای برنامه‌های 626 و پایش برای اجرای بخش‌های مردمی برنامه انتخاب شده است. رضوی درباره حضور سه مجری در برنامه گفت:گرچه مجریان متعددی داریم و برنامه از بخش‌های متنوع تشکیل شده، اما از شیوه‌هایی بهره‌ گرفته‌ایم که انسجام کار حفظ شود. بجز شیوه‌های بصری، انتخاب یک موضوع واحد برای هر هفته یکی از راهکارهای ایجاد انسجام است.

به گفته وی، در برنامه تهران 20 به موضوعاتی چون ترافیک، آلودگی هوا، حقوق شهروندی، حاشیه‌نشینی، آموزش و پرورش و مواردی از این دست پرداخته می‌شود. انتخاب موضوعات در گروه فکری برنامه تهران20 انجام می‌شود؛ سردبیری آن به‌عهده بهراد مهرجو است، مصطفی امامی کارگردانی هنری برنامه را به‌عهده دارد و کاملیا مافی، مسئول فضای مجازی و روابط‌عمومی این برنامه است.

آذر مهاجر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها