وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

اتصال راه‌آهن بندر امام به خرمشهر

وزیر راه و شهرسازی گفت: اتصال خط ریلی بندر امام به شادگان و از آنجا به آبادان را با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند را در دستور کارداریم و همچنین پیگیر خط ریلی اهواز به اصفهان هستیم.
کد خبر: ۹۶۲۴۷۲
اتصال راه‌آهن بندر امام به خرمشهر

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از خوزستان، وزیر راه و شهرسازی در بازدید از اداره بندر خرمشهر اظهار کرد: برای لایروبی نیاز به موافقت در سطح مقامات سیاسی و امنیتی داریم. وی گفت: چراکه بر اساس قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر بین دو کشور، باید مذاکرات از طریق سیاست خارجه دو کشور انجام شود که اقداماتی را آغاز کردیم و امیدوار هستیم این اقدامات مؤثر واقع شود.

آخوندی بیان کرد: بعد از نجات مغروق‌ها امکان آغاز لایروبی فراهم می‌شود، برای لایروبی کار بسیار مهم و گسترده‌ای پیش رو داریم و حداقل لایروبی موردنیاز حدود ۱۲ میلیون مترمکعب است، این حجم بسیار زیاد است و اگر بخواهیم حجم بیشتری را لایروبی کنیم بیش از ۳۰ میلیون مترمکعب نیازمند لایروبی است که این پروژه بسیار پرهزینه و گران‌قیمتی است.

آخوندی با تأکید بر اینکه انتقال بار با خط آهن، نیازمند سرمایه‌گذاری زیاد است و تبعات اجتماعی نیز در پی دارد افزود: توسعه شبکه ریلی خرمشهر و بندر امام در دستور کار وزارت قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه در استان خوزستان چندین اندیشه بلند پروازانه داریم و باید با کمک نمایندگان و دولت تلاش کنیم این اندیشه‌ها را به سرانجام برسانیم تصریح کرد: راه‌آهن بندر امام به تهران سال‌ها است که مورد بی‌توجهی بوده و باید در ارتباط با توسعه و اصلاح آن اقدام شود.

وی گفت: استفاده از ظرفیت ریلی را باید به یک سنت و فرهنگ تبدیل کرده و خودمان در استفاده از آن پیش‌قدم باشیم. اتصال خط ریلی بندر امام به شادگان و ازآنجا به آبادان را با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند را در دستور کارداریم و همچنین پیگیر خط ریلی اهواز به اصفهان هستیم.

خط ریلی بندر امام به خرمشهر تبدیل به یک کانال سوئز خشک می‌شود

همچنین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: خط ریلی بندر امام به خرمشهر به خط بین‌المللی کریدور شرق به غرب آسیا متصل شده و در واقع به یک کانال سوئز خشک در آینده نزدیک تبدیل خواهد شد.

اسماعیل زمانی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه راه‌آهن بندر امام به خرمشهر، اظهار کرد: با توجه به توافق وزیر راه و شهرسازی ایران با همتای خود در کشور عراق، خط ریلی بندر امام به خرمشهر به خط سراسری تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این خط، به کریدور بین المللی شرق به غرب آسیا متصل می‌شود، اعلام کرد: در واقع این موضوع، به یک کانال سوئز خشک در آینده نزدیک تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: راه‌آهن بندر امام به خرمشهر همچنین یک خط استراتژیک جهت تأمین بار برای واحدهای تولیدی در منطقه آزاد اروند است.

زمانی افزود: این امکان همچنین برای پشتیبانی صادرات و به‌عنوان یک بندر پشتیبان برای ترانزیت کالا به کشور عراق دارای اهمیت بالایی است و به خط خرمشهر به شلمچه و شلمچه به بصره وصل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها