وزارت دادگستری جمهوری آذربایجان ۲۲ نفر از محکومان ایرانی دادگاه های این کشور را از طریق مرز زمینی آستارا به کشورمان مسترد کرد.
کد خبر: ۹۴۴۳۱۷
انتقال ۲۲ تن از محکومان ایرانی از جمهوری آذربایجان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، ۲۲ نفر از زندانیان ایرانی محبوس در جمهوری آذربایجان، ظهر دوشنبه از طریق مرز زمینی آستارا و بر اساس موافقتنامه مبادله مجرمان بین دو کشور مصوب سال ۱۳۷۸ و رایزنی های سفارت ایران در باکو، تحویل مسئولان قضایی، انتظامی، مرزبانی و سیاسی ایران شدند.

زندانیان ایرانی تحویل گرفته شده بلافاصله توسط یک دستگاه اتوبوس به زندان حویق در حد فاصل شهر آستارا و تالش منتقل شدند تا پس از طی مرحله قرنطینه بهداشتی و سلامت، برای سیر مراحل قانونی و تحمل باقیمانده کیفر خود، تحویل مراجع امنیتی و قضایی شوند.

مبادله امروز زندانیان بین ایران و جمهوری آذربایجان، بیست و چهارمین مرحله مبادله زندانیان بین دو کشور محسوب می شود و در حال حاضر ۱۵۵نفر دیگر از ایرانیان در زندان های جمهوری آذربایجان دوران محکومیت خود را طی می‌کنند.

مسئول امور کنسولی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان در جریان انتقال زندانیان ایرانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اکثر زندانیان ایرانی محبوس در زندان های جمهوری آذربایجان به جرائم و اتهامات مرتبط با مواد مخدر دستگیر شده اند.

سید ناصر میر جمالی با اشاره به قوانین سختگیرانه دولت آذربایجان در برخورد با عاملان و مباشران مواد مخدر اعم از مصرف، خرید، فروش و یا قاچاق گفت: به کلیه هموطنان اعم از مقیم، مسافران و گردشگرانی که به مقصد آذربایجان مسافرت می کنند توصیه می شود به منظور حفظ حرمت و شئون خود و خانواده و پرهیز از مجازات های سختگیرانه و حبس های طولانی مدت، قبل از اقدام به سفر نسبت به قوانین و مقررات داخلی کشور جمهوری آذربایجان آگاهی های لازم را کسب و از همراه داشتن مواد مخدر و قرص های روان‌گردان به هر میزان و به هر دلیل خودداری کنند.

وی از همکاری مسئولان و ماموران پرتلاش نیروی انتظامی، مرزبانی، پایانه مرزی و گمرک در مبادی ورودی و خروجی دو کشور همسایه ایران و جمهوری آذربایجان در زمینه آگاهی بخشی به هموطنان مسافر در خصوص مسائل و مشکلات مرتبط با ناهنجاری های اجتماعی و قوانین و مقررات برون مرزی تقدیر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها