رئیس‌جمهوری روسیه در دیدار با سران بریکس در خصوص مسائل سوریه گفت: روسیه به سوریه کمک کرد تا حاکمیت خود را حفظ کند.
کد خبر: ۹۴۱۳۴۴
پوتین: کمک کردیم تا سوریه حاکمیت خود را حفظ کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه امروز یکشنبه در حاشیه اجلاس گروه 20 با سران کشورهای «بریکس» شامل برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی دیدار و درباره سوریه گفت: «مسکو به سوریه کمک کرد تا حاکمیت خود را حفظ کند».

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، پوتین در ادامه گفت: «شکی نیست که راه‌حل برای سوریه محقق نخواهد شد مگر از طریق ابزارهای سیاسی.»

وی یادآور شد که روسیه موفق شد تا با همکاری دیگر شرکای خود، در برخی از بخش‌های سوریه آتش‌بس برقرار کند و همچنییین به آغاز مذاکرات بین طرفین سوری کمک کرد.

رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرد که مهار تروریسم تنها از طریق متحد کردن تلاش‌های تمامی کشورهای درگیر امکانپذیر است.

ولادیمیر پوتین تأکید کرد که فعالیت نیروی هوایی روسیه در سوریه کمک کرد که هویت سوریه حفظ شود.

پیش از این خبرنگار پایگاه تحلیلی «المانیتور» به نقل از مقامات آمریکایی نوشته است که «مایکل راتنی» نماینده آمریکا در امور سوریه نامه‌ای را به معارضان سوریه فرستاده است و به آن‌ها اعلام کرده است که واشنگتن با روسیه در خصوص سوریه به زودی به توافق می‌رسد.

نماینده آمریکا در سوریه همچنین مدعی شد که روسیه طبق توافق با آمریکا ملزم می‌شود تا جنگنده‌های دولت سوریه را از بمباران مواضع معارضان مسلح سوریه منع کند.

این نماینده آمریکا در نامه خود به معارضان سوری نوشته است که توافق سوریه، نیروهای دولت سوریه را ملزم به عقب‌نشینی از مسیر انتقال تدارکات در شمال حلب می‌کند و این منطقه به یک منطقه «عاری از تسلیحات» تبدیل می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها