یخ «مدارصفر درجه» نیمه دوم 85 آب می شود

حسن فتحی و حسن بشکوفه ، کارگردان و تهیه کننده سریال در حال ساخت «مدار صفر درجه»، عصر دیروز در گیر و دار ضبط چند پلان عمومی در شهرک سینمایی غزالی ، میزبان معاونت سیما و چند تن دیگر از دست اندرکاران سازمان بودند.
کد خبر: ۹۳۰۵۶

طعلیرضا برازش مدیر شبکه اول سیما، مهدی فرجی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه اول ، علی اصغر داوودآبادی مدیر تولید شبکه اول ، حسینعلی شهیدی مدیر امور عمومی سیما، ناهید پاپیان مدیرکل اطلاعات و برنامه ریزی سیما و احمد بیرانوند مدیر شهرک سینمایی غزالی نیز در این بازدید مرتضی میرباقری را همراهی می کردند.
صحنه های در حال تصویربرداری ، صحنه های شلوغ و پردردسری بود که هنروران زیادی هم در آن حضور داشتند و برای همین همه عوامل سریال و در راس آنها حسن فتحی باید انرژی زیادی را برای آنها صرف می کردند.
همین باعث می شد که فتحی به جز چند دقیقه نتواند پیش مهمانانش که در یکی از اتاقهای شهرک غزالی ، جلسه خودمانی و صمیمی ای را ترتیب داده بودند، بماند. در عوض بشکوفه به عنوان تهیه کننده کار گزارشی کلی از روند پیشرفت کار و مراحل باقیمانده ارائه کرد.
ضمن این که فرصت خوبی بود برای طرح مشکلات و معضلاتی که در مسیر پیش روی طرح وجود دارد. سختی و مشکلات مراحل باقیمانده کاری در این اندازه ، مخصوصا در کار با بازیگران خارجی از جمله مواردی بود که بشکوفه در سخنانش به آن اشاره کرد.
با پایان این جلسه خودمانی ، معاونت سیما پس از بازدید از ضبط چند صحنه ، درباره انجام این بازدید با اشاره به مضمون داستان این سریال به خبرنگار جام جم گفت : نظام صهیونیستی معجونی از خباثت و خیانت و جنایت است و منشا بسیاری از جنایت هایی که در کل دنیا شاهد آنها هستیم.
به فرمایش امام این نظام یک غده سرطانی است و به جان آدمها لطمه می زند. برای همین باید با نگاهی هنرمندانه به هر میزانی که می توانیم ، این جرثومه فساد را برای دیگران مجسم کنیم تا نسبت به آن آگاه باشند. چون نشان دادن باطن این نظام به مردم دنیا برای ما کاملا موضوعیت دارد.
این نظام نه تنها به ما که به کل دنیا لطمه می زند. وی ادامه داد: جمهوری اسلامی از نظر فرهنگی ، فکری و هنری ظرفیت بسیار بالایی دارد که باید آن را به مردم سراسر جهان تقدیم کند.
سوژه و انتخاب موضوع مدار«در صفر درجه» براساس همین نیاز صورت گرفت و هنرمندان ایرانی و خارجی زیادی در آن هنرنمایی کرده اند.
میرباقری با اشاره به این که سال 85، چندین طرح بزرگ به ثمر می رسد، امسال را بهار سریال های اینچنینی صداوسیما عنوان کرد و درباره این سریال افزود: این سریال در نوع خودش کار بی نظیری است و ارزیابی ما این است که علاوه بر کشور و جهان اسلام در کل دنیا نیز دیده خواهد شد و واکنش هایی را به دنبال خواهد داشت.
میرباقری اظهار امیدواری کرد که پخش این سریال از نیمه دوم سال 85آغاز شود. عوامل «مدار صفر درجه» دومین و آخرین مراحل کار را پشت سر می گذارند.
قبل از این و در مراحل پیشین کار، قسمت هایی از کار در مجارستان تصویربرداری شده است. این سریال داستانی عاشقانه را در بستر تاریخی سالهای 1320و جنگ جهانی دوم روایت می کند.
زمان وقوع این سریال قبل از شهریور 1320است و داستانش از جایی شروع می شود که یک جوان ایرانی که از مادری عرب متولد شده ، برای ادامه تحصیل به خارج از کشور اعزام می شود و در دانشگاه با دختری اروپایی آشنا می شود؛ اما آنها با ظهور حزب نازی در آلمان و با آغاز جنگ جهانی دوم مجبور به کوچ می شوند و این سرآغاز ماجراهای جدیدی است که در ادامه سریال شاهد آن خواهید بود.
فیلمنامه را خود کارگردان نوشته و مسعود رایگان ، رویا تیموریان ، شهاب حسینی ، آتنه فقیه نصیری ، لعیا زنگنه ، ایرج راد، علی قربان زاده ، رحیم نوروزی و بازیگرانی هستند که مقابل دوربین مرتضی پورصمدی رفته اند. مسعود رایگان در نقش دکتر پارسا و رویا تیموریان در نقش همسر او، با شهاب حسینی (حبیب) و آتنه فقیه نصیری دختر پارسا اعضای خانواده ای را تشکیل می دهند که بار اصلی پیشبرد داستان بر دوش آنهاست.
زوج دیگر داستان هم لعیا زنگنه و ایرج راد هستند. عبدالله اسکندری ، طراح و چهره پرداز پرکار سینما و تلویزیون طراحی گریم این کار را هم برعهده دارد و ایرج رامین فر به عنوان طراح صحنه ولباس با فتحی و گروهش همکاری می کند.
«مدار صفر درجه» که بیش از یک سال است در مرحله تصویربرداری قرار دارد، در گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما تهیه و تولید می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها