جام‌جم از مدفون شدن 400 روستا گزارش می‌دهد

سیستان در چنبره بادهای 120 روزه

فرماندار شهرستان مرزی هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان گفت: طوفان چند روز گذشته در شمال استان به 110 روستای تحت محاصره شن های روان در این شهرستان خسارت وارد کرده است.
کد خبر: ۹۲۳۵۶۱
توفان به 110 روستای هیرمند خسارت زد

به گزارش جام جم آنلاین، محمد علی پیری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این طوفان 15 میلیارد ریال به روستاهای یادشده خسارت وارد کرده است.

وی ادامه داد: همچنین طوفان در این مدت به بخش راهها و ابنیه آن و ماشین آلات راه و شهرسازی هیرمند هشت میلیارد ریال و به بخش برق نیز بیش از 2 میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

وی افزود: 64 هزار هکتار از مجموع 180 هزار هکتار زمین کشاورزی دشت سیستان در شهرستان هیرمند قرار دارد که طوفان بیشترین خسارت را در این مدت به انهار و زمین های کشاورزی این شهرستان وارد کرده است.

وی اضافه کرد: میزان دقیق خسارت در دست بررسی است.

فرماندار هیرمند خاطر نشان کرد: این شهرستان با 2 هزار و 400 کیلومتر مربع گستره و 75 هزار نفر جمعیت دارای 378 روستاست.

شهرستان هیرمند واقع در 240 کیلومتری شمال زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان با ولایت نیمروز افغانستان هم مرز است.

طوفان گرد و خاک از روز چهارشنبه هفته گذشته در سیستان آغاز و تا روز شنبه در منطقه تداوم داشت به طوری که در این مدت مشکلات فراوانی را برای مردم به وجود آورد.

سرعت وزش باد در چند روز گذشته در منطقه سیستان از 70 تا 105 کیلومتر بر ساعت رسید.

مردم سیستان در اوج طوفان های منطقه شرایط بسیار بحرانی را تجربه کردند به طوری که میزان ذرات معلق در هوای منطقه در اوج این پدیده به 16 هزار و 566 میکروگرم بر متر مکعب برابر با 108 برابر حد مجاز و بیش از 39 برابر حد بحرانی رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها