ملت ظلم ستیز ایران اسلامی درآخرین جمعه ماه مبارک رمضان یک صدا آزادی قدس را فریاد می زنند.
کد خبر: ۹۱۸۱۰۷
خروش ملت ایران در دفاع از قدس شریف

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ روزه داران مسلمان امروز از هر طایفه، مذهب و گرایش سیاسی درسراسر جهان اسلام یک صدا آزادی قدس را فریاد می زنند تا بار دیگر بگویند که ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم آرمان اسلام است، آرمانی که امام خمینی (ره) آن را دست مایه وحدت جهان اسلام قرار داد و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامید.

این مراسم همزمان در تهران و بیش از 850 شهر کشور و البته همگام با مسلمانان و آزاداندیشان 80 کشور تا ساعتی دیگر آغاز خواهد شد.

سه هزار خبرنگار از 17 کشور جهان در قالب 40 رسانه روایت گر این رویداد بزرگ جهان اسلام در ایران هستند.

ارگان های ذیربط تمهیدات ویژه ای را برای تسهیل حضور هموطنان در نظر گرفته اند؛ در تهران شرکت متروی از ساعت 9 صبح آماده انتقال نمازگزاران و راهپیمان به مسیرهای نه گانه راهپیمایی است.

عبدالله پور قائم مقام شرکت بهره برداری مترو می گوید: شرکت مترو از ساعت 9 صبح امروز تا پایان مراسم در تمامی ایستگاه هایی که در مسیر راهپیمایی قرار دارند به صورت رایگان ارائه خدمت خواهد کرد ضمن آنکه فاصله گذر قطارها هم در این مسیرها کاهش می یابد.

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز با صدور اطلاعیه ای از آمادگی این شرکت برای انتقال شهروندان به محل برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در دانشگاه تهران خبرداد و اعلام کرد 2 هزار و 500 اتوبوس آماده خدمت رسانی به نمازگزاران روز جهانی قدس است.

قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران نیز از تمهیدات ویژه شهرداری تهران برای برگزاری هر چه باشکوه تر راهپیمایی روز جهانی قدس خبر داد.

منصور باقرصاد گفت: هشت کمیته شامل کمیته های ارزیابی، نگهداشت، اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی، حمل و نقل و ترافیک، ایمنی و بحران، درمان، راهنما و کمیته امور مناطق و رفع سد معبر در شهرداری تهران برای برپایی روز جهانی قدس فعال شده اند.

پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز تدابیر ویژه ای را از ابتدا تا انتهای برگزاری روز جهانی قدس در مسیرهای نه گانه منتهی به دانشگاه تهران نظر گرفته است.

مسیرهای نه گانه راهپیمایی روز جهانی قدس شامل مسیر شماره یک: مسجد امام حسین، میدان امام حسین، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران؛ مسیر شماره دو: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب، دانشگاه تهران؛ مسیر شماره سه: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان ولیعصر، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران؛ مسیر شماره چهار: مسجد امام زمان، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران؛ مسیرشماره پنج : مسجد حضرت ابوالفضل، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران؛ مسیر شماره شش: مسجد المهدی، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران؛ مسیر شماره هفت: مسجد الجواد، میدان هفت تیر، خیابان کریم خان، میدان ولیعصر، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران؛ مسیر شماره هفت: مسجد امام جعفر صادق، فلکه اول صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران و مسیر شماره 9: مسجد حضرت امیر، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب و دانشگاه تهران است.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: در مسیر خیابان های ستارخان، هفت تیر و ابوذر نیز به صورت مقطعی محدودیت های ترافیکی اعمال می شود اما محدودیت اصلی در طول این محورها و خیابان انقلاب است.

سردار حسینی افزود: از شرق و از میدان امام حسین نیز محدودیت و ممنوعیت تردد لحاظ می شود و در خیابان آزادی از غرب نیز در تقاطع نواب به سمت شرق محدودیت اعمال خواهد شد.

وی از تعیین جای پارک برای خودروها و موتور سیکلت ها خبر داد و افزود: پلیس از ظرفیت همه معابر اطراف مسیرهای اعلام شده مانند خیابان فاطمی، حجاب و خیابان طالقانی از ولیعصر به سمت شرق برای پارک خودرو و موتور استفاده می کند بنابراین تردد موتورسیکلت در محدوده اجرای مراسم راهپیمایی ممنوع است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: شهروندانی که خودروی آن ها جابه‌جا می شود می توانند برای اطلاع از محل دقیق خودروی خود با شماره 110 یا شماره تلفن های 63951501 تا 506 تماس بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها