معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه موضوع حاشیه نشینی یکی از بزرگترین معضلات شهر تهران است گفت: 60 درصد کارتن خواب های پایتخت روستایی هستند.
کد خبر: ۸۷۵۷۱۸
60 درصد کارتن خواب های پایتخت روستایی اند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، ابوالفضل رضوی در آیین تجلیل از دستگاه های اجرایی نمونه شرکت کننده در نمایشگاه ملی روستا و عشایر که در محل استانداری تهران برگزار شد، افزود: برای جلوگیری از رشد معضل سیاسی و اجتماعی حاشیه نشینی و کارتن خوابی باید با ایجاد انگیزه، روستاییان را در روستاها نگه داشت و از مهاجرن آنان به کلانشهرها جلوگیری کرد.

وی گفت: هیچ روستانشینی هوای مطلوب روستا را بر هوای آلوده کلانشهرها ترجیح نمی دهد مگر اینکه شرایط کسب و کار وی را وادار کند.

رضوی تصریح کرد: در بند 20 برنامه ششم توسعه به تثبیت جمعیت روستاییان و جلوگیری از مهاجرت معکوس آنان اشاره شده و به عنوان یکی از سیاست های کلان کشور مورد تاکید قرار گرفته است.

وی به سیر نزولی جمعیت روستاییان کشور در یازده سال اخیر اشاره کرد و گفت: در بررسی های انجام شده از سال 1383 تاکنون از بین 200 کشور جهان، ایران و ترکیه با سیر نزولی جمعیت روستاییان روبرو هستند.

به گفته رضوی، در سال 1383 جمعیت روستاییان کشور بدون احتساب عشایر ایران 33 درصد بود که در حال حاضر به 27 درصد کاهش یافته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اینکه دولت یازدهم در اقدام خود برای محرومان جامعه شعارگونه رفتار نمی کند گفت: 70 درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) از روستاییان هستند بنابراین این قشر از فقیرترین افراد جامعه محسوب می شوند.

رضوی خاطرنشان کرد: براساس آمار، روستاییان تهرانی ثروتمندترین روستاییان کشور هستند و روستاییان خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان نیز به ترتیب در ردیف فقیرترین روستاییان کشور قرار دارند.

وی تاکید کرد: توجهی که دولت تدبیر و امید به روستاییان داشته در هیچ دولت دیگری وجود نداشته است.

رضوی با تاکید براینکه پیش از دولت یازدهم از توانایی های اقتصادی و فرهنگی روستاییان غفلت شده بود خاطرنشان کرد: دولت دکتر روحانی برنامه جامعی برای افزایش توان فرهنگی و اقتصادی روستاییان آغاز کرده است.

رضوی به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: براساس سخنان ایشان، هر سه قوه کشور با زمان بندی مشخص نقش مردم را در فعالیت های اقتصادی افزایش خواهند داد ضمن اینکه در اصل سوم و بند هشتم قانون اساسی به برنامه ریزی دولت برای نقش آفرینی مردم در فعالیت های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی اشاره شده است.

وی یادآور شد: امام خمینی (ره) نیز پس از پذیرش قطعنامه 598 فرمودند که باید مردم بخصوص مستضعفان در فعالیت های سازندگی و بازسازی کشور حضور یابند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری بر نقش فرمانداران در اعتمادسازی و ترغیب روستاییان برای مشارکت در اقتصاد تاکید کرد و گفت: فرمانداران شهرستان ها باید وارد شده و روستاها را آباد کنند قبل از آنکه روستاها محل سرمایه گذاری شهرداری ها شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها