معاون خبر سازمان صدا و سیما خبر داد:

تغییرات در بخش‌های خبری رسانه ملی

معاون امور مجلس و استانهای صدا و سیما:

تنوع و تکثر در فعالیت ها راهبرد رسانه ملی است

معاون امور مجلس و استانهای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران راهبرد اصلی صدا و سیما در سطح کشور را تنوع و تکثر در فعالیت ها و برنامه های پیش رو عنوان کرد.
کد خبر: ۸۶۹۴۴۹
تنوع و تکثر در فعالیت ها راهبرد رسانه ملی است

به گزارش جام جم آنلاین، حجت الاسلام سید رمضان موسوی مقدم ظهر امروز یکشنبه در مراسم افتتاح پروژه های شبکه استانی صدا و سیمای مرکز کردستان در سنندج اظهار داشت: تنوع و تکثر در نوع فعالیت و برنامه های رسانه ملی در کشور یک راهبرد اصلی و اساسی است و در راستای همین نوع نگاه اقدامات خوبی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بر اساس راهبرد فرهنگی در کشور و همچنین توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی رسانه ها در نظام باید دارای تنوع و تکثر در فعالیت باشند و در راستای همین مهم امروز رسانه های مختلف در کشور با توجه به حوزه های مختلف کاری فعال هستند.

معاون امور مجلس و استانهای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: ما برای وحدت، امنیت و همدلی بیشتر در کشور نیازمند هستیم تا در چهارچوب توجه به اعتقادات دینی و اسلامی به همه اقوام توجه ویژه داشته باشیم و برای رسیدن به وحدت بیشتر تلاش کنیم که در این راستا نقش رسانه ها بیشتر است.

وی بیان کرد: در حال حاضر در کشور ما ۱۶۵ شبکه رادیویی و تلویزیونی فعالیت دارند که هدف اصلی از فعالیت این تعداد شبکه در کشور تلاش برای وحدت و همدلی بیشتر و همچنین تقویت فرهنگ دینی و اسلامی کشور است.

وی افزود: از مجموع این میزان فعالیت رسانه ای در کشور، شبکه های موجود با ۳۷ زبان و در قالب های محلی، ملی، منطقه ای و بین المللی به فعالیت می پردازند که این مهم یک فرصت ارزشمند در حوزه فرهنگی به شمار می رود.

حجت الاسلام موسوی مقدم یادآور شد: امروز در میان همه اقوام در کشور و متناسب با فرهنگ آنها یک شبکه رادیویی یا تلویزیونی فعال است و به همین دلیل تمامی این گونه فعالیت ها منجر به تقویت فرهنگ ملی کشور می شود.

وی با اشاره به اینکه رسانه های جمعی می توانند از فراموشی خرده فرهنگ ها جلوگیری کنند، عنوان کرد: بدون شک امروز و در شرایطی که موضوع جهانی شدن از سوی غربی ها مطرح می شود حمایت از خرده فرهنگ ها به ویژه در کشورمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

معاون امور مجلس و استانهای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امروز در راستای توجه به سپهر رسانه ای در کشورمان ۷۴ شبکه ویژه اقوام فعالیت دارند و در سایه فعالیت های این چنین است که در نهایت فرهنگ ایرانی و اسلامی تقویت می شود و این مهم در نتیجه امنیت ملی و وحدت در کشور را افزایش می دهد.

وی ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در شبکه استانی صدا و سیمای مرکز کردستان، بیان کرد: بدون شک امروز شبکه استانی مرکز کردستان در حوزه های مختلف بر تارک شبکه های استانی می درخشد و موفقیت های بی نظیری را نیز به دست آورده است.

حجت الاسلام موسوی مقدم افزود: امروز در حوزه برنامه سازی موفقیت های در شبکه استانی به دست آمده است که باید از آنها به عنوان یک الگو برای برنامه سازی در سایر شبکه های استانی و حتی ملی نیز بهره برداری کرد.

در این مراسم ۱۱۴ فرستنده دیجیتال روستایی به همراه شماری دیگر پروژه از جمله استودیوهای صدا و تصویر شبکه استانی صدا و سیمای مرکز کردستان با حضور معاون امور مجلس و استانهای سازمان و مسئولان استانی کردستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها