نمایندگان از حضور رئیس رسانه ملی در خانه ملت می‌گویند

دفاع سرافرازانه از عملکرد رسانه ملی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور رئیس رسانه ملی در خانه ملت را سازنده خوانده و ابراز امیدواری کردند ضمن افزایش بودجه سازمان صدا و سیما شاهد افزایش تعامل مجلس با مدیران رسانه ملی باشند.
کد خبر: ۸۵۱۹۵۴

روایت نمایندگان

بر این اساس، کاظم جلالی، رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت، با مثبت ارزیابی کردن این جلسه گفت: در این نشست ریاست سازمان صدا و سیما مشکلات، نارسایی‌ها، کمبودها و در عین حال برنامه‌های پیش روی خود را با نمایندگان مطرح کرد. برخی نمایندگان نیز نظرات خود از جمله پرداختن به موضوعات اصلی کشور، بحث اقتصاد مقاومتی، فرهنگ‌سازی درست در صدا و سیما و نحوه پوشش مطالب در رسانه ملی را به صراحت بیان کردند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: دوستان در مورد برجام و نوع برخوردهایی که انجام شد تا حدود زیادی نقد داشتند که البته آقای سرافراز هم توضیحاتی داد که چه میزان منتقدان و چه میزان طرفداران برجام در صدا و سیما حضور داشتند. جلالی تصریح کرد: نظر نمایندگان این بود که در مصوبه مجلس درباره برجام و تصمیم مجلس کار شایسته و بایسته‌ای انجام نشده، و در مورد تبیین مصوبه مجلس با سرعت از آن عبور شده است. رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت وجود چنین جلساتی را خوب و مفید ارزیابی کرد و گفت: همه ما در قالب جمهوری اسلامی‌حرکت می‌کنیم و طبق نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب، هدف وحدت و همدلی است و هر چقدر با صراحت بتوانیم در جلسات محدودتر و خصوصی‌تر مسائل را مطرح کنیم مفید است.

پیشنهاد نماینده آشوریان

بر این مبنا یوناتن بت کلیا، نماینده اقلیت آشوری از تعامل صدا و سیما با مجلس به خصوص در حوزه اقلیت‌های دینی صحبت کرد و گفت: یکی از راه‌های مبارزه با رسانه‌های دشمن، استفاده از ظرفیت‌های نمایندگان اقلیت‌ها در داخل کشور است که متاسفانه از این ظرفیت بهره گرفته نشده است.

دفاع سرافرازانه از عملکرد رسانه ملی

حضور ریاست سازمان صدا و سیما در خانه ملت و توضیحات در مورد نحوه عملکرد رسانه ملی باعث شد برخی نمایندگان بر تداوم این جلسات تاکید کنند.

عباسعلی منصوری‌آرانی، عضو فراکسیون رهروان ولایت و کمیسیون ویژه برجام در گفت‌وگو با جام‌جم با اشاره به این که در این جلسه تلاش شد تا مشکلات، موانع و کارکردهای رسانه ملی بیان شود، گفت: از آنجا که مجلس و صداوسیما هر دو در یک جبهه قرار دارند و با موج عظیم کانال‌های تلویزیونی و رادیویی که دنیا به زبان فارسی در مقابل استراتژی و دکترین جمهوری اسلامی‌تدارک دیده، مواجه هستند، بدیهی است باید در مقابله با این تهاجم دست در دست هم باشند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان این که انتقادات درون‌سازمانی و درون‌مجموعه‌ای جایگاه خود را دارد، افزود: این انتقادات می‌تواند نقاط خلا و آسیب‌پذیر را شناسایی و رصد کند و به سازندگی و بالندگی منجر شود. وی گفت: در این جلسه مباحث مربوط به برجام و مشکلات حوزه‌های انتخابیه نمایندگان نیز مطرح شد که به نظر می‌رسد برای رسیدن به نتایج بهتر و جمع‌بندی واحد، روند جلسات ادامه یابد. نماینده کاشان با اشاره به جمع‌بندی مثبت نمایندگان از جلسه با ریاست سازمان صدا و سیما افزود: این جلسات در راستای حل اختلافات، روز به روز صمیمیت میان مسئولان را افزایش داده و تعامل و سازندگی را در پی خواهد داشت.

ماموریت رسانه ملی، حرکت در چارچوب گفتمان رهبری

عیسی امامی، ‌عضو فراکسیون رهروان ولایت نیز در جمع‌بندی خود از جلسه اعضای فراکسیون با ریاست سازمان صداوسیما تاکید کرد که در این جلسه، انتظارات نمایندگان با توجه به نیازهای منطقه‌ای و ملی مطرح شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان این که ریاست سازمان صداوسیما با سعه‌صدر تلاش کرد به نظرات نمایندگان و نیز به نقد صریح از پوشش خبری برجام در رسانه ملی توجه کند، گفت: در هر حال کارنامه صداوسیما تاکنون موفق بوده و اگر برخی از انتظارات وجود دارد در راستای ارتقای رسانه ملی است. نماینده گرگان با اشاره به این که ماموریت رسانه ملی در گفتمان مقام معظم رهبری بیان شده افزود: به نظر می‌رسد این رسانه در حرکت رو به جلوی خود تلاش روز افزونی را آغاز کرده اما باید در مباحث بودجه‌ای و اختصاص منابع مالی کمبودهای این سازمان در بودجه سالانه جبران شود.

کمبود بودجه صدا وسیما

فاطمه رهبر، نماینده تهران و دیگر عضو فراکسیون رهروان ولایت نیز در گفت و گو با جام‌جم با اشاره به کمبود بودجه سازمان گفت: در این جلسه ریاست سازمان در فرصت کوتاهی که در اختیار داشت از اقدامات این سازمان در مدت کوتاه تصدی پست ریاست و کمبودها در بخش منابع مالی صحبت و تاکید کرد با حجم کاری موجود منابع بیشتری باید در اختیار مجموعه قرار گیرد. وی با تاکید بر این که در این جلسه نمایندگان از شبکه‌های استانی و نحوه برخی تبلیغات از رسانه ملی که مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده، نظراتی را بیان کردند، افزود: به نظر می‌رسد چارچوب مشخصی در تبلیغات رسانه ملی باید مدنظر قرار گیرد. رهبر درخصوص نحوه پوشش برجام در صدا و سیما گفت: ریاست سازمان اعلام کرد که اطلاع‌رسانی در مورد این پرونده طبق روال منطقی و مباحث صورت گرفته، در اختیار مردم قرار گرفت و تلاش سازمان بالا بردن آگاهی مردم نسبت به این روند بود.

ضرورت تداوم جلسات مشترک با مدیران رسانه ملی

بهروز نعمتی، دیگر عضو فراکسیون رهروان ولایت هم با اشاره به ضرورت تشکیل چنین جلساتی با ریاست سازمان صدا وسیما گفت: این نشست‌ها می‌تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات باشد تا منتقدان بتوانند نظرات خود را منعکس کنند. وی افزود: دو طرف می‌توانند حرف یکدیگر را بشنوند و حتی صدای مخالفان به گوش مسئولان برسد. این نماینده منتقد عملکرد صدا وسیما در نحوه پوشش برجام افزود: هنوز نقدهای زیادی به صداو سیما وارد است که با برگزاری جلسات بیشتر میان خانه ملت و رسانه ملی می‌تواند برطرف شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها