معاون برون مرزی صدا و سیما عنوان کرد

توسعه همکاری رسانه‌ای ایران و جمهوری آذربایجان

محمد اخگری، معاون برون مرزی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: زمینه‌های زیادی برای توسعه همکاری رسانه‌های ایران و جمهوری آذربایجان وجود دارد.
کد خبر: ۷۹۹۹۰۰
توسعه همکاری رسانه‌ای ایران و جمهوری آذربایجان

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، اخگری در پایان سفر سه روزه به جمهوری آذربایجان در نشستی خبری هدف از این سفر را تقویت روابط رسانه‌ای دو کشور خواند و مذاکرات صورت گرفته در این زمینه را مهم ارزیابی کرد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های فراوانی که صداوسیمای ایران در حوزه‌های فنی، آموزشی و تولید از جمله تولید فیلم، سریال و انیمیشن دارد، مسئولان رسانه‌ای جمهوری آذربایجان از توسعه این همکاری استقبال کردند.

معاون برون مرزی صداوسیمای جمهوری اسلامی با اشاره به این‌که سفر وی و هیات همراه در آستانه راه‌اندازی شبکه تلویزیونی آذری زبان سحر صورت گرفت، گفت: این شبکه تلویزیونی سوم خردادماه با حضور جمعی از مسئولان و نمایندگان رسانه‌های ایران و جمهوری آذربایجان فعالیت خود را به‌صورت 24 ساعته آغاز می‌کند. در این شبکه تلویزیونی، برنامه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، ورزشی، مشترکات دو کشور و نیز گزارش‌های مهم ایران، جهان و منطقه قفقاز پخش خواهد شد.

معاون برون مرزی صدا و سیما تشکیل کمیته مشترک رسانه‌ای را یکی از توافقات در این سفر اعلام کرد و گفت: امیدواریم با تشکیل این کمیته شاهد تقویت روابط دو کشور در حوزه‌های رسانه‌ای باشیم .

وی با اشاره به همکاری‌های دو کشور در حوزه فنی توضیح داد: بر اساس توافق حاصله در سفر قبلی آقای ضرغامی به جمهوری آذربایجان، دستگاه فرستنده دیجیتال طراحی شده به دست مهندسان ایرانی به این کشور ارسال شد .از این‌که مهندسان ایرانی در حوزه رسانه‌ای توان طراحی دستگاه‌هایی با این کیفیت و قابل رقابت و حتی بهتر از نمونه‌های مشابه خارجی دارند، این دستگاه فرستنده دیجیتال با استقبال متخصصان جمهوری آذربایجان مواجه شد.

معاون برون مرزی صداوسیمای جمهوری اسلامی در سفری سه روزه به جمهوری آذربایجان با معاون شعبه اجتماعی و سیاسی دفتر ریاست جمهوری، رئیس شبکه تلویزیونی آ.تی‌وی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسئول شرکت فضا و فضانوردی جمهوری آذربایجان و نیز رئیس اداره مسلمانان قفقاز دیدار کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها