ریزگردها در آسمان نیمه غربی وهمچنین جنوب کشورمان به مرز چالش یا هشدار رسیده است. سازمان هواشناسی هم از وقوع رگبار و رعد و برق در برخی از مناطق خبر داد. همچنین از فردا در کل نوار شمالی کشور تا روز شنبه، روند کاهش دما پیش بینی می شود.
کد خبر: ۷۹۰۹۶۸
ریزگردها در غرب و جنوب کشور در مرز هشدار

هم میهنان ما در استان های آذربایجان غربی، ایلام، کرمانشاه، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، قزوین و زنجان از آلودگی بیش از اندازه هوا، آسیب پذیر شده اند.

این ریزگردها، خاستگاه بیرونی دارند و از کشورهای همسایه به ویژه عراق و عربستان به سوی ایران می وزند.

سازمان هواشناسی هم از وقوع رگبار و رعد و برق در برخی از مناطق خبر داد
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: براساس آخرین تحلیل های هواشناسی، امروز با ورود یک سامانه بارشی به کشور، شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بخش هایی از دامنه های زاگرس مرکزی و سواحل غربی دریای خزر شاهد رگبار و رعد و برق خواهد بود.
به گزارش ایرنا، این سامانه از بعد ازظهر روز جمعه تقویت شده و سبب افزایش ابر، وزش باد، رگبار و رعدوبرق در برخی نقاط شمال غرب، غرب، سواحل شمالی و دامنه های جنوبی البرز خواهد شد. علاوه بر مناطق یادشده برای دامنه های البرز مرکزی، سواحل مرکزی و شرقی خزر و در برخی نقاط شمال شرق و شرق کشور نیز رگبار و رعد وبرق پراکنده پیش بینی شده است.
همچنین طی امروز در مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب و مرکز کشور پدیده گرد و خاک ادامه خواهد داشت و سواحل دریای خزر و زاگرس مرکزی شاهد بارش های پراکنده خواهد بود.
طی روزهای پنجشنبه و جمعه دریای خزر و در روز جمعه خلیج فارس مواج می شود و از بعد ازظهر روز جمعه به دلیل افزایش سرعت وزش باد روی کشور عراق درغرب و جنوب غرب و به تدریج برای مرکز کشور پدیده گرد و خاک باعث کاهش دید افقی خواهد شد.
براساس این گزارش، با فعالیت این سامانه از امروز در سواحل غربی خزر و شمال غرب کشور و از فردا در کل نوار شمالی کشور تا روز شنبه روند کاهش دما پیش بینی می شود.
منبع: شبکه خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها