سازمان تعزیرات حکومتی:

کالای قاچاق نخرید

سازمان تعزیرات حکومتی به مسافران نوروزی درباره خرید کالاهای قاچاق در استان های مرزی هشدار داد.
کد خبر: ۷۸۱۴۳۵
کالای قاچاق نخرید

عبدالمجید اشتهاردی، مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی گفت: بسیاری از کالاهایی که در شهرهای مرزی و به خصوص در فروشگاه های غیرمعتبر عرضه می شود قطعاً به صورت قاچاق وارد شده است لذا به هموطنان توصیه می کنیم از خرید کالاهای فاقد شناسنامه و قاچاق خودداری کنند.

وی افزود: در استانها و شهرهای مرزی که بازارچه مرزی دارند طبق قانون ساماندهی، مبادلات مرزی برای ورود کالا به این شهرها و بازارچه ها بحث پرداخت حقوق و عوارض گمرکی مطرح نیست، بلکه آنچه مورد نظر قانونگذار در قانون ساماندهی مبادلات ارزی است کنترل های بهداشتی و استاندارد است.

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی گفت: کالاهای قاچاق عمدتاً کالاهای غیراستاندارد، بی کیفیت و فاقد تست های کیفی هستند و با توجه به قیمت پایین این کالاها شهروندان آن ها را در سفر به شهرهای مرزی خرید می کنند.

خودداری از خرید کالاهای سلامت محور

اشتهاردی با اشاره به اینکه برخی از کالاهای قاچاق وارداتی به این ترتیب کالاهای سلامت محور هستند، افزود: مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی که نیازمند مجوز وزارت بهداشت است از جمله این اقلام است لذا توصیه ما به مسافران نوروزی این است که از خرید این کالاها به ویژه کالاهای سلامت محور خودداری کنند.

وی گفت: اگر هموطنان قصد خرید از بازارچه های مرزی دارند باید توجه کنند که صرفا کالاهای فاقد ممنوعیت و صرفا به میزان مصرف شخصی خریداری و به همراه خود از استان های مرزی خارج کنند.

اشتهاردی تاکید کرد: دستگاه های ذیربط و نیروی های کاشف طبق قانون موظف به برخورد با افراد متخلف ، توقیف کالا و خودروهای حامل کالای قاچاق هستند و افراد خاطی در صورت تامین نکردن وثیقه بازداشت می شوند.

جریمه سنگین برای کالاهای سلامت محور

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی افزود: طبق نظر قانونگذار، کالاهای سلامت محور فاقد مجوز جزء کالاهای ممنوعه تشخیص داده شده و مجازات بسیار شدیدی اعم از جریمه نقدی، ضبط کالا و بازداشت متخلفان پیش بینی شده است.

وی درباره تعداد پرونده های قاچاق کالا در سال 93 گفت: با توجه به قانون جدید مبارزه با قاچاق که از هفتم اسفند 92 لازم الاجراشده بخش عمده ای از بازار قاچاق کالاهای مجاز، مجاز مشروط و یارانه به سازمان تعزیرات واگذار شده است بنابراین عمده پرونده ها وارد شعب این سازمان می شود.

کشیک نوروزی تعریزات

اشتهاردی درباره تمهیدات تعزیرات در ایام نوروز گفت: در برنامه های کشیک نوروزی تعزیرات که از 15 اسفند شروع شده است به تخلفات گران فروشی، صنفی و قاچاق کالا و ارز رسیدگی می شود.

وی با بیان اینکه کشیک های نوروزی حتی در روزهای تعطیل نیز دایر است، افزود: اگر شهروندان در مغازه ها و سطح شهرها عرضه قاچاق کالا را مشاهده کردند به تعزیرات مراجعه تا همکاران کشیک به آن رسیدگی کنند.

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در استان های مرزی همچنین در گلوگاه هایی که نیروی انتظامی مستقر کرده است همکاران ما نیز مستقر هستند.

وی افزود: در گشت های فعال شهرهای مرزی نیز به نیروی انتظامی و همکاران تعزیرات توصیه کردیم تا جایی که تخلف محرز نباشد مزاحم مسافران نشوند اما اگر تخلف محرز شد تکلیف قانونی است و برخورد نکردن خود تخلفی برای همکاران کاشف است.


اشتهاردی گفت: 30009651 سامانه ای است که شهروندان می توانند از طریق آن اطلاع رسانی تا مأموران به آن رسیدگی کنند.(خبرگزاری صدا و سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها