معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در سال گذشته هیچ سانحه دریایی مسافرتی نداشته ایم، اظهار کرد: در نوروز امسال 75 شناور مسافرتی به مردم خدمت رسانی می کنند.
کد خبر: ۷۸۰۷۲۲
سفر 8.4 میلیون نفر با شناورها در نوروز امسال

محمد سعیدنژاد در نشست خبری با خبرنگاران با بیان این‌که باید کشور به سمت آشنا شدن با سفرهای دریایی حرکت کند، اظهار کرد: خوشبختانه در سال های گذشته از یک سو علاقه مردم به این سفرها افزایش یافته و از سوی دیگر امکانات فنی و خدمات دهی کشور برای ارائه خدمات به مسافران دریایی افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: در طول ماه‌های گذشته سازمان بنادر و دریانوردی تلاش کرده که برای بهبود حال مسافران سطح خدمات دهی خود را در حوزه های مختلف افزایش دهد که با اضافه کردن 16 درصدی به ظرفیت ناوگان و فعال کردن بیش از 6750 صندلی این عمل اجرایی خواهد شد.

سعیدنژاد با اشاره به فعالیت 31 دستگاه لندینگ کرافت اظهار کرد: با افزایش اقبال مردم نسبت به حمل خودرو به وسیله شناورها این تعداد لندینگ کرافت با رشدی 35 درصدی نسبت به جابه‌جایی مسافران و خودروهایشان در ایام نوروز فعالیت خواهند کرد که انتظار داریم این مساله در جزایری پر مسافرت مانند کیش، قشم و هرمز افزایشی قابل توجه داشته باشد.

رییس سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به جابه‌جایی بیش از 8 میلیون و 400 هزار مسافر در ایام نوروز به وسیله شناورهای مسافرتی گفت: در طول سال این تعداد به 17 میلیون مسافر خواهد رسید که البته تمام آن‌ها به وسیله شناورها و وسایل نقلیه دریایی مجاز صورت می گیرند و سازمان بنادر با تمام شناورهای غیر مجاز برخورد قاطع می کند.

وی با اشاره به استانداردهای سه گانه حوزه دریایی برای جابه‌جایی مسافران اظهار کرد: ما از یک سو تلاش کرده ایم آبراه‌های موجود در مسیر شناورها را اصلاح کنیم که خوشبختانه مدت ها است این آبراه ها از نظر ایمنی به سطح استاندارد رسیده‌اند و البته اطلاعات آن ها به شکل مداوم پایش می شوند در کنار آن سنجش دائمی شرایط جوی و همچنین تجهیزات الکترونیکی در دستور کار سازمان قرار داشته که امیدواریم با اجرایی شدن تمام آن‌ها از نظر سطح خدمات رسانی به مردم در نوروز امسال روز های خوبی را پشت سر بگذاریم. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها