مجموعه کتاب‌های «زنان دربار به روایت اسناد ساواک» که انتشارات مرکز بررسی اسناد تاریخی آن را منتشر کرده به مناسبت دهه فجر به صورت الکترونیک در دسترس مخاطبان قرار گرفت.
کد خبر: ۷۷۰۷۷۰
«زنان دربار به روایت اسناد ساواک» الکترونیکی شد

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس نرم افزار کتابخوان طاقچه، نرم افزار قانونی عرضه کتاب الکترونیک است که به مناسبت دهه فجر، با همکاری انتشارات «مرکز بررسی اسناد تاریخی» اقدام به انتشار الکترونیکی مجموعه کتاب‌های «زندان دربار به روایت اسناد ساواک » کرده است.

این مجموعه دربردارنده اسناد به دست آمده از ساواک در ارتباط با زنان فعال دربار پهلوی است. کتاب‌های مربوط به «فرح پهلوی(3 جلد)، اشرف پهلوی، فریده دیبا، لیلی امیرارجمند و فرخ روپارسای» به صورت الکترونیک در طاقچه منتشر شده است

در این مجموعه، کتاب‌های پرفروشی پیرامون زندگی و دولت پهلوی به همت «مرکز بررسی اسناد تاریخی» و با تکیه به اسناد سازمان ساواک تهیه شده که در نمایشگاه کتاب تهران در سال 92 در ردیف پرفروش‌ترین کتاب‌های نمایشگاه بودند.

امتیاز اصلی این آثار مستند بودن آنها به همراه ضمائم و فصول مشروحی در باب زندگی دقیق این شخصیت‌های تاریخی است. پر فروش بودن این آثار در بین کلیه گروه‌های سنی نشان دهنده جذابیت اثر است.

نام اثر

توضیح مختصر

اشرف پهلوی

اشرف، خواهر تاثیرگذار محمدرضا بود. زندگی، فعالیت‌ها و مفاسد او براساس منابع کتابخانه‌ای و اسناد ساواک در این کتاب خواندنی گنجانده شده است.

فرخ روپارسای

او تنها وزیر زن در رژیم پهلوی است. در این کتاب چگونگی طی‌کردن پله‌های ترقی از شغل معلمی به نمایندگی مجلس و پس از آن به معاونت و در نهایت تکیه بر کرسی وزارت آموزش و پرورش پرداخته شده است.

لیلی امیر ارجمند

لیلی از دوستان صمیمی فرح پهلوی است که نقش مؤثری در انحطاط فکری و فرهنگی جامعه داشت، لیلی امیرارجمند (جهان‌آرا) بواسطه این دوستی به دربار راه یافت و از زنان دربار شد.

شمس پهلوی

شمس، اولین فرزند رضاخان و بزرگترین خواهر محمدرضا است. مقدمه به زندگینامه شمس پرداخته و شئون مختلف زندگی او را، به اختصار و عمدتاً براساس اسناد همین کتاب بررسی کرده است. در ادامه نیز فعالیت های سیاسی - اقتصادی او بررسی شده است

فرح پهلوی

این کتاب به لحاظ اقتضا و قابلیت سندهایش به صورتی موضوعی و کاملاً متفاوت با دیگر کتابهای این مجموعه تدوین شده است. علاوه بر دخالت های او در امر سیاست، در این کتاب شرح داده شده که عمده کارهای او مدرن‌گرایی از نوع مبتذل و تقلید از نمادهای فرنگی و تبلیغ و اشاعه بی‌بندوباری و ضد اخلاقی بود.

فریده دیبا

کتاب درباره مادر فرح است، فردی که بعد از ازدواج فرح با محمدرضا پهلوی در سال 1338 به همراه دخترش به دربار راه یافت و عنوان زن دربار را گرفت و در یکی از کاخ‌ها سکونت یافت...داستان تغییرات جالب یک زن.

علاقه‌مندان به تهیه این کتب می‌توانند پس از دانلود نرم افزار طاقچه از فروشگاه اندرویدی «مایکت» یا سایت طاقچه و یا فروشگاه اپ‌استور و نصب بر روی تلفن همراه خود می‌توانند این کتاب‌ها را دریافت کرده و بر روی دستگاه هوشمند خود مطالعه کنند.

با «طاقچه» می‌توان به آسانی به نسخه الکترونیک کتاب‌ها دسترسی داشته و از کتاب‌های موجود در آن استفاده کرد. طاقچه با عقد قرارداد با ناشران کتاب و به صورت کاملا قانونی، گنجینه بزرگی از کتاب‌ها را آماده کرده و هر روز بر تعداد آن افزوده می‌شود.

نرم افزار «طاقچه» در حال حاضر بر روی دستگاه‌های اندرویدی و iOS قابل استفاده است و کاربران می‌توانند در آن به خرید و مطالعه کتاب‌های الکترونیک بپردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها