مترو به میدان فاطمی می رسد

افتتاح نخستین ایستگاه مترو در سال 94

عضو شورای شهر تهران گفت: تکمیل خطوط 3، 6 و 7 متروی تهران بدون فاینانس و کمک دولت امکان پذیر نیست.
کد خبر: ۷۶۴۹۲۵
تکمیل خطوط مترو پایتخت بدون کمک دولت امکان پذیر نیست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو گفتگو، معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با حضور در «مناظره» رادیو گفتگو توجه به بافت های فرسوده را از جمله دغدغه های مهم شهرداری تهران عنوان کرد.

محمود صلاحی اظهار داشت: بودجه عمومی کشور با توجه به وضعیت اقتصادی در سال آینده چندان مناسب نخواهد بود ولی شهرداری تهران چون در سنوات اخیر آنچنان وابسته به بودجه دولت نبوده و توانسته پیش‌بینی درآمدهای پایدار برای خود داشته باشد در سال آینده با کمک اعضای شورای شهر تهران با مشکلی روبرو نخواهد شد.

وی با ابراز امیدواری مبنی بر این‌که با توجه به نگاهی که در دولت یازدهم وجود دارد لایحه جامع مدیریت خدمات شهری هرچه زودتر در دولت به تصویب برسد، افزود: امسال نه تنها بودجه فرهنگی شهرداری کاهش نیافته بلکه در برخی زمینه ها بودجه فرهنگی اختصاص داده شده افزایش نیز داشته است.

معاون شهرداری تهران همچنین به توجه ویژه شهرداری پایتخت بر بافت‌های فرسوده و بازسازی آن اشاره کرد و گفت: بازسازی این بافت ها از دغدغه‌های مهم شهرداری تهران است و ما تلاش داریم تا حداکثر ممکن به بازسازی بپردازیم گرچه این کار تنها از عهده شهرداری برنمی‌آید.

تکمیل خطوط مترو تهران بدون کمک دولت امکان پذیر نیست

در ادامه اسماعیل دوستی، عضو شورای شهر تهران، میزان بودجه شهرداری تهران را بیش از 17 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این بودجه شامل سه قسمت هزینه های جاری و نگهداشت شهر تهران،‌ اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای و اعتبارات تملک دارایی مالی است.

وی با بیان این‌که تکمیل خط 3، 6 و 7 مترو تهران بدون فاینانس و کمک دولت امکان پذیر نیست، در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به برون سپاری که شهرداری تهران در مورد برخی از وظایف خود انجام داده است، افزود: می‌توانیم این برون سپاری را به نحوی انجام دهیم که برای شهرداری هزینه‌ آنچنانی نداشته باشد.

دوستی همچنین در مورد بحث بافت‌های فرسوده گفت: حل مشکل بافت فرسوده عزم ملی می‌خواهد و فقط شهرداری تهران نمی‌تواند این موضوع را حل کند بلکه باید وزارت راه و شهرسازی و دولت نیز در این ارتباط وارد عمل شوند.

توجه ویژه شهرداری به ارتقای کیفیت زندگی شهروندان تهرانی

در ادامه این برنامه، محسن پیرهادی دیگر عضو شورای شهر تهران که در این برنامه حضور داشت با بیان اینکه در لایحه بودجه شهرداری بحث انعطاف‌پذیری بسیار مهم است، گفت: 70درصد بودجه برای توسعه شهر از جمله در زمینه پروسه حمل و نقل در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به رکود اقتصادی که در کل کشور حاکم است، افزود: در جذب سرمایه‌گذاری خارجی و جذب مشارکت مردمی در اقتصاد شهری دارای ضعف‌هایی هستیم و خلأ تیم پویایی که در این زمینه تحرک مناسبی داشته باشد و منابع لازم را برای شهرداری کسب کند دیده می‌شود.

پیرهادی در بخش پایانی صحبت‌های خود با بیان این‌که در دو سه سال اخیر شهرداری تهران در زمینه صرفه‌جویی مالی به خوبی عمل کرده‌ است، افزود: این توقع وجود دارد که شهرداری در بودجه ارائه شده توجه ویژه‌ای به اوقات فراغت داشته باشد و در این ارتباط برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها