سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس خبر داد:

138 میلیون ریال ،سقف معافیت مالیاتی سالانه حقوق کارمندی

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی درباره مصوبات این کمیسیون گفت: در جلسه امروز درباره بند (الف) تبصره ۹ لایحه مربوط به سقف معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد تصمیم گرفته شد.
کد خبر: ۷۶۳۳۰۶
138 میلیون ریال ،سقف معافیت مالیاتی سالانه حقوق کارمندی

محمدمهدی مفتح در حاشیه نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس ماده 52 برنامه پنج‌ساله توسعه، سقف مالیات در بودجه سنواتی مشخص می‌شود، گفت: از این‌ رو در سال آینده کارمندانی که سالانه 138 میلیون ریال حقوق دریافت می‌کنند از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.

وی افزود: مازاد دریافتی نیز تا 7 برابر حداقل حقوق به نرخ 10 درصد و مازاد آن به نرخ 20 درصد محاسبه می‌شود.

نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت گفت: بدین ترتیب معافیت مالیاتی و دریافت مالیات حقوق برای دستگاه‌ها در سال 94 یکسان خواهد بود.

معافیت آستان قدس از پرداخت مالیات

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: شرکت‌های تابعه آستان قدس رضوی از قانون پرداخت مالیات معاف هستند و مالیات‌های اخذ شده برای خرج در آستان هزینه می‌شود.

مفتح با بیان اینکه شرکت‌های تابعه آستان‌های مقدس و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا موظف به ارائه اظهارنامه مالیاتی در سال آینده هستند، افزود: این بند به لایحه بودجه سال 1394 افزوده شد و براساس آن، این مجموعه‌ها باید در سال آینده اظهارنامه مالیاتی و حساب سود و زیان را به سازمان مالیاتی تسلیم و طبق قانون مالیات دهند.

وی گفت: تنها شرکت‌های تابعه آستان قدس رضوی از این قانون معاف هستند و مالیات‌های اخذ شده برای خرج در آستان هزینه می‌شود.

افزایش 150 و 30 ریالی هزینه آب و برق به سود روستاها

این نماینده مجلس گفت: در مصوبه‌ای دیگر از مشترکان آب شرب شهری علاوه بر دریافت آب‌بها،150 ریال به‌ازای مصرف هر مترمکعب آب شرب دریافت می‌شود و این منابع صرف آبرسانی در روستاها خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس افزود: همچنین وزارت نیرو در ازای هر کیلووات ساعت برق مصرفی 30 ریال عوارض از مشترکان شهری، باغ‌شهری و خانه‌باغ‌های حاشیه‌ روستاها دریافت می‌کند تا هزینه برق روستایی شود.

وی گفت: همچنین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف است از سال 1394 بر بودجه سازمان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نظارت و از سال 1395 نیز بودجه این مناطق را در بودجه سنواتی اعلام کند.

مفتح افزود: همچنین مانده وجوه عمرانی نیمه‌تمام نیز به سال بعد منتقل و برای همان طرح هزینه می‌شود.

افزایش 10 ریالی هزینه پیامک

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس افزود: همچنین اپراتورهای مخابراتی به‌ازای هر پیامک 10 ریال اضافه‌تر از استفاده‌کننده خدمات دریافت خواهند کرد که این پیشنهاد از کمیسیون بهداشت و درمان مطرح شده بود.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها