مروری بر فیلم‌های متوسط فصل بی‌فروغ سینمای غرب

فصـل متـوسط‌ هـا

در تاریخ آکادمی اسکار، بازیگرانی که در نقش شخصیت‌های واقعی بازی کرده‌اند جزو بازیگران محبوب اعضای این آکادمی بوده‌اند.
کد خبر: ۷۴۰۷۹۳
اعضای آکادمی اسکار چه شخصیت‌هایی را دوست دارند؟

یک سنت قدیمی نانوشته حکایت از آن می‌کند که اعضای آکادمی اسکار کاراکترهای روان‌پریش و بیمار را دوست دارند و اگر این‌ آدم‌ها جزو شخصیت‌های واقعی باشند، اعتبار بیشتری نزد اعضای آکادمی پیدا می‌کنند.

در بین آدم‌هایی که جزو چهره‌های واقعی هستند، چهره‌‌های نابغه جایگاه ویژه‌ای دارند. یکی از دلایل این ویژه بودن، کمیاب بودن آنهاست. از آنجا که تعداد این افراد نابغه کم است، به صورت طبیعی فیلم‌هایی که در رابطه با‌ آنان ساخته می‌شود هم کم است. عموم فیلم‌های شرح حال‌گونه سینما اختصاص به چهره‌های مشهور و جنجالی تاریخ دارد و درباره کسانی است که در راس قدرت حکومتی بوده یا در دل حکومت کشورهای مختلف، نقش مهمی ایفا کرده‌اند. در سال‌های اخیر، فیلم‌هایی تولید شده و روی پرده سینماها رفته که شخصیت‌های اصلی آنها پادشاه، رئیس‌جمهور، وزیر یا کسی بوده که در کنار این افراد، زمینه‌ساز یک رویداد بزرگ و مهم تاریخی بوده‌اند.

در کنار این افراد، فعالان سرشناس اجتماعی، چهره‌های انقلابی یا شخصیت‌های هنری، فرهنگی و ورزشی هم راه خود را به روی پرده سینما پیدا کرده‌اند و فیلم‌هایی در ارتباط با زندگی و فعالیت‌های آنها ساخته شده است. تولید فیلم‌هایی از این دست، تنها اختصاص به هالیوود و صنعت سینمای آمریکا ندارد. نگاهی به تولیدات صنعت سینمای اروپا، آفریقا و آسیا نشان می‌دهد که این نوع سوژه‌ها در بین دست‌اندرکاران سینمایی و تماشاگران طرفداران زیادی دارد. تحلیلگران اقتصادی سینما و منتقدان روی این نکته اتفاق‌نظر دارند که تولید نسخه‌های سینمایی زندگی شخصیت‌های سرشناس برای صنعت سینما منفعت‌های مالی و معنوی زیادی دارد. محبوبیت این گونه از فیلم‌ها طی سال‌های اخیر به قدری افزایش یافته که صنعت سینما به سراغ خودش هم رفته و فیلم‌هایی درباره چهره‌های معروف دنیای سینما را هم در دستور کار خویش قرار داده و حتی گاهی اوقات نگاهی انتقادی به آنها و فعالیت‌های هنری‌شان دارد.

منبع: امپایر آنلاین / مترجم: کیکاوس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها