ده‌ها هزار نفر با راهپیمایی در شهرهای لندن، گلاسکو و بلفاست به پایین بودن دستمزد و تبعیض در پرداخت پاداش میان مدیران و کارمندان عادی اعتراض کردند.
کد خبر: ۷۲۸۹۴۹
تظاهرات ضد دولتی ده​ها هزار بریتانیایی

ده‌ها هزار نفر از اتباع بریتانیا با راهپیمایی در پایتخت‌های انگلیس، اسکاتلند و ایرلند به پایین بودن دستمزدها و بی‌توجهی دولت به درخواست مکرر اتحادیه‌های صنفی برای مساوی شدن سطح افزایش حقوق با درصد تورم، اعتراض کردند.

«فرانس او گرادی» دبیرکل کنگره اتحادیه‌های صنفی انگلیس می‌گوید که این «حضور گسترده شاغلان» در این تظاهرات پیامی جدی به مقامات دولتی است؛ در مقابل مقامات دولتی می‌گویند که امتناع از اعمال افزایش قانونی در حقوق، ضامن بیکار نشدن شاغلان و ادامه روند ارائه خدمات اجتماعی است.

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، طیف شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی‌ها متفاوت و متنوع است و معلمین، پرستاران، شاغلان بخش خدمات عمومی، کارمندان راه آهن و شرکت پست و حتی کارمندان بخش خصوصی نیز در این اعتراض‌ها شرکت داشته‌اند.

کاهش ارزش پول و کم شدن 50 پوند در هفته از ارزش حقوق شاغلان انگلیسی از سال 2008 تاکنون و از همه مهم‌تر، تبعیض در پرداخت پاداش، از مهم‌ترین عوامل تحریک معترضان و ریختن آنهها به خیابان‌های لندن، گلاسکو و بلفاست بوده است؛ بر اساس گفته‌هایی خانم «او گاردی» مدیران ارشد انگلیسی 175 برابر کارگران عادی پاداش می‌گیرند.

پیش‌گام دور جدید اعتراضات صنفی در انگلیس، کارکنان حوزه سلامت بودند که روز دوشنبه هفته گذشته به نشانه اعتراض به وضعیت حقوق، اعتصاب کردند؛ حرکتی که اولین اعتصاب کارکنان حوزه سلامت از دهه 80 میلادی تاکنون و اولاین اعتصاب ماماهای انگلیسی در طول تاریخ را در تاریخچه اعتراضات صنفی انگلیس ثبت کرد.

بر اساس اخبار منتشره، اعتراضات دیگری نیز در راه است؛ کارکنان بخش رادیوگرافی بیمارستان‌ها و زندان‌بانان انگلیسی گفته‌اند که در هفته‌های آینده برای رساندن صدای اعتراض خود به گوش مقامات دولتی، اعتصاب می‌کنند. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها