رییس سازمان نهضت سواد آموزی خبر داد

شناسایی 108هزار بیسواد 10 تا 20 ساله در کشور

رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور از شناسایی 108 هزار نفر از افراد نیازمند سوادآموزی 10 تا 20 ساله در کشور خبر داد و گفت: با حذف افراد آموزش ناپذیر از این مجموعه در مجموع 74 هزار نفر از این افراد شناسایی شده برای سوادآموزی تحت پوشش قرار می گیرند.
کد خبر: ۷۲۰۴۹۹
شناسایی 108هزار بیسواد 10 تا 20 ساله در کشور

به گزارش ایسنا، علی باقرزاده در آیین بازگشایی مدارس در مجتمع آموزشی حکیم الهی سمنان تصریح کرد: ساماندهی مطلوب نیروی انسانی آموزش و پرورش در سال تحصیلی 94-93 ، بیانگر بهره وری و استفاده درست از نیروها در نظام تعلیم و تربیت کشور است .

وی با اشاره به وضعیت ساماندهی نیروی انسانی و کمبودهای آن در آموزش و پرورش ،اظهار کرد: از نظر میانگین تعداد دانش آموزان با تعداد معلمان در کشور با کمبودی مواجه نیستیم.

باقرزاده با بیان اینکه توزیع نیروها در استانها و مناطق یکسان نیست افزود: در برخی مناطق از نظر رشته، جنس و دوره ها کمبودهایی وجود دارد.

معاون وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با ساماندهی مطلوبی که صورت گرفته نیاز نیروی انسانی در حد سال گذشته حفظ شده است و این بیانگر بهره وری و استفاده درست از نیروها است که در دوران وزارت دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش عملی شده است.

باقرزاده همچنین گفت: به رغم افزایش قریب 24 هزار نفر دانش آموز پایه اول از یک طرف و بازنشسته شدن 25 تا 26 هزار نفر نیروی فرهنگی، نیازها همانند سال قبل است و با ساماندهی که انجام شد افزایش نیرو نداشته ایم.

رییس سازمان سواد آموزی کشور از رشد 25 درصدی اعتبارات برنامه های سوادآموزی در کشور خبر داد و با اشاره به توجه دولت یازدهم به توسعه برنامه های سوادآموزی در کشور ، گفت: در حالی که میانگین اعتبارات سایر دستگاهها از رشد 11 درصدی برخوردار بوده، اعتبارات سوادآموزی رشد 25 درصد داشته است.

رییس سازمان سوادآموزی از تدوین برنامه جامع سوادآموزی در کشور خبر داد و گفت: دو طرح سوادآموزی با ابلاغ وزیر آموزش و پرورش در کشور اجرایی شده است. این طرحها شامل آموزش اعضای بیسواد دانش آموزان و نیز طرح آموزش افراد بیسواد گروه سنی 10 تا 20سال در کشور است.

وجود 9میلیون بی سواد در کشور

باقرزاده گفت: در اجرای طرح سوادآموزی اعضای بی سواد خانواده دانش آموزان در کشور 600 هزار نفر در استانها، مناطق و حتی مدارس شناسایی شده اند و برنامه آموزشی این افراد تدوین شده است.

وی در خصوص شمار افراد بی سواد کشور نیز با بیان اینکه 3.3 درصد افراد 10 تا 49 سال بی سوادند افزود: در گروه زیر 50 سال بیش از 345 هزار نفر بی سواد در کشور وجود دارد.

باقرزاده با بیان اینکه افراد بی سواد بالای 50 سال آمار بی سوادان را در کشور افزایش داده اند،گفت: با احتساب این گروه بیش از 9 میلیون نفر معادل 15 درصد جمعیت کشور بی سواد هستند.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه اعتقادی به برگزاری جشن سوادآموزی در استانها ندارد گفت: با سوادآموزی جمعیت خاص، بی سوادی تمام نمی شود و پاکسازی سوادآموزی زمانی تحقق می یابد که بی سوادی از جامعه برود.

چاپ و توزیع سه میلیون جلد کتاب سوادآموزی

این مقام مسوول از چاپ و توزیع سه میلیون جلد کتاب ویژه این افراد خبر داد و گفت: منابع مورد نیاز برای سوادآموزی آنها پیش بینی شده و به عنوان نمونه در استان سمنان برای هر نفر در استان سمنان هفت میلیون و 200 هزار ریال تامین اعتبار شده است.

معاون وزیر اموزش و پرورش افزود: در گروه 10 تا 20 سال نیز در کشور 108 هزار نفر نیازمند سوادآموزی شناسایی شد که با حذف افراد آموزش ناپذیر از بین آنها ، در مجموع 74 هزار نفر برای سوادآموزی تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

باقرزاده با بیان اینکه این افراد باید تا پایان سال تحصیلی 93 - 94 تحت پوشش قرار گیرند گفت: این افراد شامل سه گروه کودکان کار، افراد بدسرپرست و بی سرپرست و افرادی که دچار معلولیت جسمی هستند می شود.

وی گفت: سرانه آموزشی این افراد 25 درصد از گروه قبلی بیشتر است و به این منظور 10 درصد سرانه آموزشی به صورت نقدی و یا غیرنقدی در اختیار آنان قرار می گیرد و سرانه افراد معلول نیز به خانواده و یا مربیان آنها اعطا می شود.

وی از جشن بازگشایی مدارس به عنوان یک جشن ملی یاد کرد و گفت: امسال با آمادگی کامل و با برنامه ای جامع به استقبال این جشن ملی رفتیم.

این مقام مسوول همچنین از عدم ثبت نام 3درصد دانش آموزان کشور(آمار بین راهی) خبر داد و اظهار کرد: تاکنون 97 درصد دانش آموزان کشور که بالغ بر 12 میلیون و 300 هزار نفر می شوند، ثبت نام کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها