معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با موافقت رهبر معظم انقلاب ده میلیارد دلار از منابع مالی صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی اختصاص یافت.
کد خبر: ۶۹۹۰۱۲

به گزارش فارس، عبدالمهدی بخشنده در مراسم افطاری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شده بود، افزود: وزیر جهاد کشاورزی با موافقت و همکاری رئیس‌جمهور طی چهار تا پنج ماه گذشته توانست جدا از بودجه جاری که سالانه 30 تا 40 درصد آن بیشتر محقق نمی‌شد، مبلغ دیگری را برای رفع مشکلات بخش کشاورزی به این بخش اختصاص دهد.

به گفته وی، بخش کشاورزی به دلیل ماهیتش بیشتر به منابع ریالی صندوق توسعه ملی نیاز دارد و نمی‌تواند از منابع ارزی آن بهره‌مند شود.

وی اظهار کرد: بخش عمده منابع صندوق توسعه ملی یعنی حدود 90 درصد آن به بخش‌های صنعت، کارخانجات صنعتی، صنایع تولیدی و مواد اولیه وارداتی اختصاص می‌یابد که تخصیص بخشی از آن به بخش کشاورزی می‌تواند موجب تحول، رونق و پویایی این بخش شود.

معاون وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: طی سه تا چهار ماه گذشته تلاش کردیم از رهبر معظم انقلاب اجازه تخصیص مبلغی بیش از 10 درصد منابع صندوق توسعه ملی را برای این بخش بگیریم که با تائید ایشان این امر تحقق یافت اما 90 درصد این منابع ارزی است.

بخشنده گفت: همچنین با موافقت رهبر معظم انقلاب 500 میلیون دلار برای احیای 46 هزار هکتار از اراضی دشت سیستان اختصاص یافت که وزیر جهادکشاورزی قصد دارد تا شنبه آینده مجری طرح دشت‌های سیستان را مشخص تا اقدامات لازم را برای اجرای عملیات احیا آغاز کند.

وی افزود: قسط اول این پول به مبلغ 250 میلیون دلار تامین و دریافت شده و هم‌اکنون 105 هزار هکتار در حال عملیاتی شدن است که چنین اقدامی در سه سال گذشته بخش کشاورزی بی‌سابقه بوده است. معاون برنامه‌ریزی وزارت جهادکشاورزی گفت: همچنین یکشنبه گذشته مبلغ 1000 میلیارد تومان برای اجرای آبیاری تحت فشار در 200 هزار هکتار برای سال 93 در دولت به تصویب رسید.

این مقام مسئول گفت: همچنین طرح‌های افزایش تولید محصولات اساسی کشاورزی همچون دانه‌های روغنی و گندم در قالب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی آماده و ارائه شده و وزارت جهادکشاورزی نخستین وزارتخانه‌ای است که طرح‌های افزایش تولید خود را در قالب اقتصاد مقاومتی به شورای اقتصاد ارائه داده که این طرح‌ها به تصویب این شورا نیز رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها