نتایج تازه ترین تحقیق انجام شده نشان می‌دهد حداقل ۱۰۰ کودک آمریکایی بر اثر حوادث تیراندازی از دسامبر ۲۰۱۲ میلادی تاکنون کشته شده‌اند.
کد خبر: ۶۸۸۸۲۲
۱۰۰ کودک آمریکایی در حوادث تیراندازی کشته شده‌اند

به گزارش هافینگتون پست، تازه ترین تحقیق و بررسی انجام شده توسط دو گروه فعال در زمینه کنترل اسلحه در آمریکا نشان می‌دهد از زمان وقوع فاجعه تیراندازی در مدرسه شهر نیوتاون در دسامبر 2012 میلادی تاکنون بیش از 100 کودک آمریکایی در حوادث مختلف تیراندازی کشته شده‌اند.

بر اساس این گزارش، جان فاین بلات رئیس یکی از گروه های فعال در زمینه کنترل اسلحه تاکید کرد: این مساله قابل جلوگیری و پیشگیری است. همیشه فقط می‌گوییم حوادث تیراندازی در آمریکا اتفاقی و غیرقابل اجتناب بوده است ولی چیزی که این آمارها نشان می‌دهد این است که این حوادث قابل پیشگیری و کنترل است.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی قوانین قاطع و روشنی برای جلوگیری از دسترسی کودکان به اسلحه وجود ندارد. ما تنها به رانندگی در حال مست بودن توجه زیادی کرده‌ایم و این مساله البته موجب کاهش حوادث ناشی از رانندگی در حال مستی شده است. باید با وضع مقررات و قوانین خاصی از دسترسی کودکان به اسلحه جلوگیری کنیم. تحقیقات نشان می‌دهد هر سال بیش از 100 پسر و 14 دختر بر اثر حوادث تیراندازی در آمریکا کشته می‌شوند.

این آمارها بسیار بیشتر از آمارهایی است که دولت فدرال آمریکا هر سال منتشر می کند. محققان بر این باورند که بیش از 70 درصد حوادث تیراندازی که در 12 ماه گذشته در آمریکا اتفاق افتاده قابل پیشگیری و کنترل بوده است. این تحقیق نشان می‌دهد بیش از یک سوم کودکان آمریکایی در خانه‌هایی زندگی می‌کنند که امکان دسترسی به اسلحه در آنها وجود دارد.

هر سال بیش از 30 هزار نفر در آمریکا بر اثر تیراندازی کشته می‌شوند. هر روز به طور متوسط 87 آمریکایی جان خود را بر اثر تیراندازی از دست می‌دهند و به طور میانگین هر روز 183 نفر نیز زخمی می‌شوند.‌(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها