دادستان شیروان استان خراسان شمالی

کابل دزدی ؛سارق را به کام مرگ کشید

شش مرد سابقه‌دار که به صورت سریالی کابل‌های فشار قوی برق را می‌دزدیدند، در برخی دزدی‌های خود دست به اسلحه می‌بردند. آنها در یک سرقت پسری جوان را به قتل رساندند و یکی از ماموران پلیس را در سرقت دیگری مجروح کردند. متهمان این پرونده با تلاش کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی استان کرمانشاه بازداشت شدند.
کد خبر: ۶۸۸۷۴۱
قتل هنگام کابل دزدی

سرقت‌های سریالی کابل‌های فشار قوی برق از سال گذشته در شهرستان‌های هرسین و صحنه کرمانشاه آغاز شد. کارآگاهان پلیس آگاهی بعد از اطلاع از این سرقت‌ها، تحقیقات خود را در این رابطه آغار کردند. بررسی‌ها ادامه داشت تا این‌که خبر کشته شدن مردی جوان در یکی از روستاهای اطراف کرمانشاه به پلیس اعلام شد.

تحقیقات نشان می‌داد چند مرد نیمه‌شب برای سرقت کابل برق به روستا رفتند و قربانی که از ماجرا باخبر شده بود، از خانه خارج شد و سعی داشت با ایجاد سر و صدا از اهالی روستا کمک بگیرد، اما مردان مسلح او را به قتل رساندند.

کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی استان کرمانشاه مدتی بعد در جریان تیراندازی به خودروی گشت پلیس و مجروح شدن یکی از ماموران قرار گرفتند. تحقیقات در این خصوص نشان می‌داد ماموران حین گشتزنی به خودرویی مشکوک شده و دستور توقف دادند، اما متهمان بدون توجه به اخطارهای پلیس، با افزودن بر سرعت خود فرار کردند. متهمان که در تعقیب و گریز با ماموران گشت احتمال می‌دادند دستگیر شوند، تیراندازی و یکی از ماموران را مجروح کردند. در ادامه بررسی‌ها مشخص شد عاملان قتل مرد جوان و شلیک به سوی مامور پلیس یک گروه و در واقع همان سارقان کابل‌های فشار قوی برق هستند.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه درباره این پرونده می‌گوید: بررسی‌ها نشان می‌داد شش مرد سابقه‌دار حدود یک‌سال قبل سرقت کابل‌های فشار قوی برق را آغاز کرده‌اند. این افراد هفت سرقت مسلحانه را انجام داده بودند. شیوه سرقت آنها به این صورت بود که با خودروهایشان به نزدیکی محل سرقت می‌رفتند و پس از سرقت کابل‌های فشار قوی برق، بسرعت متواری می‌شدند. متهمان در نهایت با تحقیقات تخصصی شناسایی و طی عملیات ویژه دستگیر شدند. در این مرحله فاش شد سرقت‌ها به صورت خانوادگی انجام می‌شد و متهمان سه برادر و سه همدست دیگر آنها نیز از اقوامشان هستند.

سرهنگ علیرضا مرزبانی ادامه می‌دهد: متهمان پس از دستگیری به بازسازی صحنه قتل، تیراندازی به مامور پلیس و سرقت‌ کابل‌های فشار قوی برق پرداختند و تحقیقات در این خصوص تکمیل شد.بنا بر این گزارش، متهمان با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده‌اند. (ضمیمه تپش)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها