مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان با اشاره به این‌که با شروع فصل تابستان آمار غرق‌شدگان در سواحل و دریاچه‌ها افزایش می‌یابد، گفت: به منظور کاهش این صدمات، پایگاه امداد و نجات ساحلی این جمعیت در حاشیه دریاچه زریوار مریوان مستقر و فعالیت‌های فصلی خود را برای کمک به آسیب‌دیدگان احتمالی آغاز خواهد کرد.
کد خبر: ۶۸۶۶۸۰

حسن خدابنده‌لو افزود: پایگاه امداد و نجات ساحلی از ابتدای تیر تا شهریور امسال‌ در دریاچه زریوار مریوان فعال خواهد شد.

وی با ذکر این نکته که پایگاه امداد و نجات مریوان جزو هفت پایگاه ساحلی مصوب جمعیت هلال احمر کشوری است، تصریح کرد: پایگاه امداد و نجات ساحلی وظیفه اطلاع‌رسانی، آموزش، امدادرسانی و فرهنگ‌سازی در مقابل حوادث ناشی از غرق‌شدگی را به عهده دارد.وی با اشاره به این‌که این پایگاه با در اختیار گرفتن امکانات امدادی مناسب از جمله قایق موتوری و حضور غواصان و امدادگران آموزش دیده در طول شبانه‌روز فعال است، ادامه داد: مهم‌ترین هدف پایگاه امداد و نجات مریوان، تقویت زمینه‌های پیشگیری از حوادث با رویکرد امداد و نجات است.‌/‌ ایسنا

آبرسانی به 12 روستای کوهرنگ تا پایان امسال

فرماندار کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری گفت: با بهره‌برداری از طرح «مجتمع آبرسانی مالک‌آباد» تا پایان امسال، آب شرب ۱۲ روستا از توابع بخش دوآب صمصامی شهرستان کوهرنگ تأمین می‌شود.

مرتضی زمان‌پور با اشاره به این که عملیات اجرایی این طرح از سال ۸۷ شروع شد و به دلیل کمبود اعتبار، تاکنون فقط ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: آب شرب این تعداد روستا تاکنون به‌وسیله تانکر و چشمه‌های آب این مناطق تأمین شده و خشک شدن و افت شدید آبدهی چاه‌ها، تأمین آب شرب این مناطق را با مشکل مواجه ساخته بود.

وی با بیان این که این طرح تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و جمعیت 2000 نفری این ۱۲ روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند، خاطرنشان کرد: دو میلیارد ریال اعتبار از سازمان مدیریت بحران کشور برای اجرای این پروژه اختصاص یافت./ تسنیم

آتش، جنگل‌های استان فارس را هم سوزاند

در ادامه سلسله آتش‌سوزی در جنگل‌های کشور که کلید آن از حدود یک ماه پیش خورده است، روز جمعه آتش به جان جنگل‌های شمالی روشن کوه در شمال روستای دهمورد در نیریز استان فارس افتاد و بر اثر آن 200 هکتار از پوشش گیاهی و درختان این منطقه شامل بنه، کیکم، بادام کوهی و ارژن سوخت و نابود شد.

صنعتی، بخشدار آباده طشک دلیل این حادثه را بی‌احتیاطی گردشگران اعلام کرد و گفت: علاوه بر سوختن 200 هکتار جنگل، 180 هکتار از باغات دیم روستاییان این منطقه شامل درختان سی تا چهل ساله آلو، گردو و پسته دچار آتش‌سوزی شد که خسارات فراوانی به باغداران وارد و برخی منازل باغداران نیز که در کنار باغ‌ها قرار داشت، طعمه حریق شد.‌/‌ واحد مرکزی خبر

مبارزه با ملخ صحرایی و مراکشی در مزارع کشور

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: طرح مقابله با ملخ صحرایی و مراکشی امسال در حدود 200 هزار هکتار از اراضی زراعی کشاورزی کشور عملیاتی شد، به طوری که خسارتی به مزارع وارد نشده است.

محمد علی باغستانی با بیان این‌که امسال افزایش بارندگی‌های بالای 300 میلی‌متر در مناطق جنوبی کشور موجب طغیان ملخ شد، افزود: امسال مبارزه با ملخ صحرایی در 140 هزار هکتار و مبارزه با ملخ مراکشی در 58 هزار هکتار از اراضی زراعی کشور اجرایی شد.

وی تاکید کرد: متاسفانه زیرساخت‌های مبارزه با آفت ملخ صحرایی و مراکشی که بومی کشور ما هستند طی هشت سال گذشته از لحاظ اعتبار، امکانات و تجهیزات وضع مناسبی ندارد، به طوری که برای سال آینده ممکن است شرایط مقابله با این آفت را نداشته باشیم و ادامه این روند می‌تواند خسارات جبران ناپذیری به بخش کشاورزی وارد کند.

وی اظهار کرد: همچنین شدت بارندگی در منطقه جازموریان نیز موجب طغیان شدید ملخ صحرایی شد، به طوری که اگر سه روز دیرتر وارد عملیات می‌شدیم، به طور حتم خسارات جبران‌ناپذیری به بخش کشاورزی این منطقه وارد می‌شد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور تصریح کرد: در این خصوص عملیات واکنش سریع برای مقابله با آفت ملخ صحرایی در 25 هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه جازموریان انجام و این آفت کنترل شد.

وی سازمان حفظ نباتات را سازمان واکنش سریع در شرایط بحران طغیان آفت و بیماری‌ها عنوان کرد و گفت: عملیات کنترل آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز از شرایط ویژه‌ای برخوردار است، به طوری که اگر این سازمان بموقع وارد عمل مقابله با آفات و بیماری‌ها نشود، به طور قطع فاجعه ملی برای بخش کشاورزی به وجود می‌آید.‌/‌ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها