مقیمی در نطق میان ‌دستور:

اعتدال یکی از اصول مسلم اصولگرایی است

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در گفتمان انقلاب اسلامی شعار نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی منطق اعتدال ناب است و در این مفهوم اعتدال یکی از اصول مسلم اصولگرایی است.
کد خبر: ۶۸۲۷۸۸
اعتدال یکی از اصول مسلم اصولگرایی است

احمد علی مقیمی نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نطق میان ‌دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: شعار امسال علاوه بر دو دغدغه مهم اقتصاد و فرهنگ به عنوان نقشه راه کشور، راهکارهای اجرایی آن را نیز با عزم ملی و مدیریت جهادی تعیین کرده است.

وی افزود: فرهنگ، عنصر هویت‌ساز حیات بشری است و به تعبیر مقام معظم رهبری حکم اکسیژن را دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس خطاب به رئیس ‌جمهور خاطرنشان کرد: فرهنگ دینی و انقلابی ما در سالیان گذشته آسیب‌ها، چالش‌ها و بی‌مهری‌های فراوانی را به خود دیده است و در دولت تدبیر و امید این نگرانی‌ها با توجه به اظهارنظرهای متولیان فرهنگی عمیق‌تر از گذشته دیده می‌شود.

مقیمی تصریح کرد: سخن نخ‌نما شده دین دولتی و دولت دینی و عرفان دینی و دین عرفانی و با شلاق و زور نمی‌خواهیم مردم را به بهشت ببریم، ادبیاتی نیست که بنیان‌های فکری و فلسفی آن برای صاحب‌نظران و دلسوزان انقلاب اسلامی ناآشنا باشد.

نماینده بهشهر اضافه کرد: در گفتمان انقلاب اسلامی شعار نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی منطق اعتدال ناب است و در این مفهوم اعتدال یکی از اصول مسلم اصولگرایی است، اما حدود اعتدال از سوی شما هنوز تعریف مشخصی ندارد و بیم آن می‌رود که همانند دولت اصلاحات، این کلمات زیبا همچون کلمات مقدس آزادی با بی‌بندوباری اصلاحات با فتنه‌گری جامعه مدنی با براندازی و فروپاشی حکومت، مصادره به مطلوب شود.

وی ادامه داد: برخی از اعضای هیأت دولت از اعتدال به عنوان خط و مشی و تاکتیک و مکتب نیاوران یاد می‌کنند و معتقدند که این گفتمان، همان گفتمان اصلاح‌طلبی است و در پس آن براندازی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اعتدالی که از سوی دولت در این مدت در اذهان و افکار عمومی شکل گرفته است، معادل تسامح و تساهل، عدم مرزبندی بین خودی و غیرخودی، لیبرالیسم فرهنگی، تکنوکراتی و در حد وسط بین حق و باطل است و این یعنی استحاله گفتمان انقلاب اسلامی، چراکه هیچ قرابت نظری و عملی در تبارشناسی اعتدالیون و هواداران دولت با اعتدال ناب دیده نمی‌شود.

وی افزود: اگر با این برداشت‌ها مخالفت دارید، انتظار مؤکد می‌رود که شما نسبت به تعیین حدود اعتدال و نسبت آن با گفتمان انقلاب اسلامی تبیین کنید.

مقیمی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی کلیدواژه دیگر گفتمان پیشرفت و عدالت است، اینکه دشمن با وجود ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه کشور، جنگ تمام عیار اقتصادی را به راه انداخته راه مقابله با آن، اقتصاد مقاومتی‌ است، اما رویکرد دولت به جای درونزا بودن، عملیاتی کردن ابلاغیه‌های مقام معظم رهبری است.

مقیمی خاطرنشان کرد: گره زدن حل مشکلات اقتصادی کشور به نتایج مذاکرات و راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی نیرومند و ایجاد تقابل میدانی بین ایرانیان طرفدار مذاکره و مخالفان آن یعنی ساخت قدرت تخریبی و بحران‌زا علیه منافع ملی.

نماینده بهشهر در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها