حدود سه سال پیش بود که عزت‌الله انتظامی معروف به آقای بازیگر سینمای ایران تصمیم به اقدامی ارزشمند گرفت و پیشنهاد تبدیل خانه‌اش به موزه را مطرح کرد.
کد خبر: ۶۷۴۶۸۴
از موزه تا اپرا

پس از این پیشنهاد خانه مذکور از انتظامی خریداری شد و با صرف هزینه‌هایی اقداماتی برای بهره‌برداری از آن صورت گرفت.

هرچند انتظار می‌رفت وقتی بازیگر پیشکسوت و موی سپید کرده‌ای چون انتظامی چنین بحثی را مطرح می‌کند، دولت و نهادهای مسئول عزم جدی‌تری برای تحقق این پروژه به خرج دهند و روند کارها را تسریع کنند که در عمل چندان این اتفاق نیفتاد.

به دلیل همین بی‌برنامگی‌ها و پیوسته نبودن حمایت‌ها و مشارکت‌ها بود که در این دو سال اخیر، هر بار یک روز را برای گشایش این خانه موزه تعیین می‌کردند، اما این مهم در روز مقرر به سرانجام نمی‌رسید که نمی‌رسید.

تا این‌که طبق گفته خود عمو عزت، عرصه بازیگری ایران قرار شد موزه عزت‌الله انتظامی با امکاناتی چون سالن نمایش، شهر فرنگ و گالری در ماه جاری و همزمان با جشن‌های اردیبهشت تئاتر بطور رسمی افتتاح شود، اما بستری شدن آقای بازیگر و مهم‌تر از آن نارضایتی او از طراحی خانه‌اش و تغییرات اعمال شده در آن بار دیگر این امر را به تعویق انداخت.

ظاهرا طراحی این خانه موزه که توسط بهروز غریب‌پور کارگردان تئاتر و اپراهایی چون لیلی و مجنون، حافظ و مولوی انجام شده، اصلا به مذاق انتظامی خوش نیامده است و باعث شده تا این دو چهره سرشناس هنر نمایشی کشور در عرصه رسانه‌ای کشور رودرروی یکدیگر قرار بگیرند.

غریب‌پور در واکنش به اعتراض آقای بازیگر از عملکرد خود دفاع کرده و گفته آقای انتظامی در جریان تمام مراحل بازسازی و طراحی مجموعه بوده و آن را تائید کرده است.

در نیت مثبت و نفس عمل این هنرمندان بزرگ تردیدی نیست و ای کاش اصلا این ماجرا رسانه‌ای نمی‌شد، اما حالا که کار به اختلاف سلیقه رسیده، باید با پادرمیانی زمینه رفع این کدورت و بهره‌برداری قریب الوقوع از این پروژه ارزشمند را فراهم کرد و این دو هنرمند بزرگ مانند همین عکس روی یکدیگر را ببوسند و این ماجرا و کدورت پایان خوشی داشته باشد.

علی رستگار -‌ گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها