کمیساریای عالی و مستقل انتخابات عراق اعلام کرد که نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق نهایتا تا ۴۸ ساعت آینده اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۶۷۴۵۲۱
اعلام نتایج انتخابات عراق تا ۴۸ ساعت آینده

به گزارش خبرگزاری عراقی «الاخباریة»، کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد که تا عصر یکشنبه یا دوشنبه آینده، نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق که در دهم اردیبهشت گذشته برگزار شد، اعلام خواهد شد.

«سربست مصطفی» رئیس شورای کمیساریای انتخابات عراق طی یک کنفرانس خبری در بغداد گفت که نتایج نهایی این انتخابات پس از پایان شمارش آراء و بررسی‌های مستمر، تا عصر فردا یا نهایتا تا دوشنبه آینده اعلام خواهد شد.

وی درباره نتایج نهایی انتخابات شوراهای استانی در منطقه کردستان عراق که آن نیز در 10 اردیبهشت برگزار شد، گفت که 92 درصد آراء شمارش شده و نتایج آن در روز پنجشنبه آینده اعلام خواهد شد.

صبح دهم اردیبهشت مرحله پایانی انتخابات پارلمانی عراق آغاز و درهای حوزه‌های رای‌گیری به روی مردم باز شد تا 9039 نامزد نمایندگی پارلمان عراق برای کسب 328 کرسی با یکدیگر رقابت کنند.

این انتخابات سومین انتخابات پس از سقوط رژیم بعث عراق و اولین انتخابات پارلمانی پس از خروج اشغالگران آمریکایی از این کشور در سال 2011 است.

پیش از این، کمیساریای عالی و مستقل انتخابات عراق اعلام کرده بود که نتایج انتخابات، در تاریخ 25 می (4 خرداد) اعلام خواهد شد.

«کاطع الزوبعی» عضو شورای کمیساریای عالی انتخابات گفته بود که پس از شمارش کامل آرای صندوق‌ها، تمامی صندوق‌ها و آراء شمارش شده به مرکز ملی در بغداد انتقال خواهد یافت و نتایج نهایی در 25 می اعلام خواهد شد.

وی از وجود هزار و 64 شکایت انتخاباتی خبر داده بود و از ضرورت بررسی همه این موارد سخن به میان آورده بود.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها