باهنر در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین:

غنی سازی بالای ۲۰ درصد تبلیغات است

دبیر کل جدید جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت:اگر توافق ژنو به هم بخورد همه چیز امکان دارد، غنی سازی 20 درصد که موجود است غنی سازی 60 درصد نیز می‌تواند وجود داشته باشد.
کد خبر: ۶۲۷۰۳۴
توافق‌نامه باطل شود، احتمال غنی سازی 60درصد وجود دارد

محمدرضا باهنردبیر کل جدید جبهه پیروان خط امام و رهبری در اولین نشست خبری جبهه متبوعش در پاسخ به سوالی مبنی براینکه نمایندگان از تولید اورانیوم 60 درصد صحبت کردند، تولید این میزان چه قدر جدی است؟ اظهار داشت: اگر توافق ژنو به هم بخورد همه چیز امکان دارد، غنی سازی 20 درصد که موجود است غنی سازی 60 درصد نیز می‌تواند وجود داشته باشد که ممکن است حتی بالاتر هم برود بنده اعتقاد دارم اگر مذاکرات به درستی دنبال شده و طرفین به گفتار و موازی با آن عملکرد خود پای‌بند باشند، این توافق امکان دارد.

باهنر با اشاره به صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان اضافه کرد: بالاترین مراجع تقلید ما استفاده از سلاح کشتار جمعی را حرام اعلام کردند و ما بارها اعلام کردیم که سلاح کشتار جمعی نداریم و این در دنیا یک سند رسمی است آن‌ها خودشان نیز می‌دانند اما خود را به نفهمی می‌زنند.
 
باهنر در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه چه مقدار شفاف سازی بحث تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی و برخوردهای متفاوت نمایندگان مجلس ضرورت دارد؟ گفت: این گزارش‌ها باید موثر باشد و طوری تاکید کند که اقدامی به جهل نباشد این گزارش باید بهتر و دقیق‌تر تنظیم می‌شد من معتقدم به هم خوردن مسئله شفاف سازی آن را مبهم می‌کند ما در تحقیقات اعتقاد داریم که تخلفات براساس قانون باید صورت بگیرد که می‌تواند قابل نقد هم باشد.
 
وی با بیان این که قانون مبرا از خطاست و مشکل جدی تخلف غیرقانونی است، تصریح کرد: متاسفانه در این گزارش برخی گزارش‌ها مطابق با واقعیت بود که قابل نقد نیز است اما با فعل غیرقانونی همراه شده بود، مسئولین کشور از شخص رئیس‌جمهور تا وزرا و مدیران کل و نماینده‌ها اختیارات قانونی دارند و متناسب با این اختیارات به ارباب رجوع خود رسیدگی می‌کنند.

دبیر کل جبهبه پیروان خط امام و رهبری در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آینده جبهه پیروان چگونه دنبال می‌شود و آیا با جریان اصلاح طلب دیداری داشته‌اید؟ گفت: بنده از دیدار با حزب اصلاح طلب اطلاعی ندارم و اگر بخواهیم تعریفی از عملکرد جبهبه داشته باشیم باید بگویم جبهه یک ائتلافی برای انتخابات بود که عملکرد حزبی نداشت و تنها در زمان انتخابات ظهور و بروز داشت.
 
 وی پیرامون آینده جبهه و رویکرد متناسب با آن اضافه کرد: جبهه پیروان می‌تواند هم به صورت یک ائتلاف باقی بماند و یا ممکن است رویکرد و کارکرد حزبی داشته باشد که این مهم هیئت اجرایی قوی و دفاتر استانی احتیاج دارد بنابراین ما تحت عنوان جبهه هنوز مکان و واحد اجرایی نداریم.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری نسبت موفقیت دولت یازدهم تاکید کرد: دکتر روحانی خود به شرط خردگرایی، اعتدال و حرکت‌های علمی به میدان آمده است و ما نیز با پشتوانه‌های تحقیقات درست از عملکرد دولت یازدهم دفاع می‌کنیم البته در سیاست‌های کلی نظام موظفیم که درچارچوب عمل کنیم.

باهنر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه بعد از ارائه بودجه توسط دولت شاهد استعفای برخی نمایندگان بودیم شما به عنوان هیئت رئیسه مجلس تا چه اندازه بودجه سال 93 را منطبق بر واقعیت می‌دانید؟ گفت: دولت عقیده داشته که بودجه پروژه‌های نیمه تمام تا چهارصد و پنجاه هزار میلیارد تومان بوده است اما ما می‌گوییم تنها سیصد هزار میلیارد تومان هزینه استهلاک پروژه‌های نیمه تمام است که آن هم باید اولویت بندی شود.

وی با بیان اینکه قرار نیست استان‌های برخورداربرخوردارترشده و استان‌های محروم محروم‌تر شوند، اضافه کرد: در برخی شاخص‌ها استان‌هایی رتبه اول و برخی رتبه آخر را دارند، زمانی فاصله‌ استان اول و آخر سی تا پنجاه برابر و زمانی فاصله‌ها کمتر در حد یک دهم است از طرفی نیز صحبت نماینده‌های مجلس درست است و از طرفی بودجه عمومی و درآمدی دولت کشش ندارد.
 
نایب رئیس مجلس اضافه کرد: پیشنهاد ما به نماینده ‌های مجلس این بود که به دنبال این رویکرد رویم که پروژه‌های بالای هشتاد درصد و نیمه تمام را تکمیل کنیم که این رویکرد به شرط تعادل منطقه‌ای مثبت ارزیابی می‌شود بنابر این خوب است بخشی از بودجه را برای تعادل منطقه‌ای جدا کرده و استان‌های محروم و برخوردار را درجهت برخورداری از بودجه متمایز کنیم و این بایستی یک اعتدال را به وجود آورد.

وی با اشاره به استعفای برخی نمایندگان افزود: نمایندگان برای ابراز نارضایتی خود  این حرکت را انجام داده اند اما معتقدم استعفا و صندلی را خالی کردن به مصلحت مسائل کشور نیست.

باهنر در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه درباره انتقادهای برخی نمایندگان مجلس به وزیر امور خارجه و نامه 60 نفره آن‌ها برای تقویت تیم مذاکره کننده توضیحاتی ارائه کنید، اظهار داشت: در مسئله تیم هسته‌ای و دیپلماسی یک بحث کلی این است که تیم مذاکره کننده سربازان و سردارانی هستند که در جبهه دیپلماسی نبرد جدی و جانانه‌ای دارند که می‌تواند حافظ منافع باشد ما از این نیروها با تمام توان حمایت کرده و معتقدیم تضعیف آن‌ها هم اکنون به مصلحت نیست. همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند "ما با تمام گوشت و پوست و استخوانمان بی‌اعتمادی طرف مقابل را حس کرده‌ایم."
 
وی ادامه داد: ما در یک آزمون و خطا وارد شده‌ایم و به دنبال یک بازی برد - برد هستیم و در این مذاکرات به وظایف حقوقی خود عمل کرده و به تعهدات خود نیز پایبندیم، طبیعی است که ما از طرف مقابل انتظار داریم که به تعهدات خود پایبند باشد لذا لحظه به لحظه و قدم به قدم مسئله هسته‌ای را رصد می‌کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه باز هم اعلام می‌کنم ما اعتمادی به تعهد طرف مقابل نداریم، تصریح کرد: بعضی از انتقادهایی که انجام می‌شود ممکن است تندروی باشد که این باعث تضعیف تیم مذاکره کننده است؛ من معتقدم استیضاح و تعویض تیم مذاکره کننده را تضعیف می‌کند اما در تذکر و هشدار به تیم مذاکره کننده باید دقت کرده و اشتباه نکنیم.  
 
وی با بیان این که تیم مذاکره کننده نیز باید مواظبت کند، ادامه داد: طرفین مذاکره نیز باید موقعیت همدیگر را درک کنند و در این راستا بعضی گاف‌ها و اشتباهات در صحبت‌های رئیس‌جمهور آمریکا و بعضی سران کشورهای اروپایی پیدا می‌شود که ممکن است مصرف داخلی داشته باشد.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه آمریکا تحت فشار شدید لابی صهیونیستی است که مشکل کشور ما نیز با آمریکا همین مسئله است، تاکید کرد: آمریکا نشان دهند در مذاکرات و عملکردهایش در مقابل لابی صهیونیسم توان مقاومت دارد و می‌تواند به حرف‌های خود عمل کند؛ من معتقدم تفاهم نامه اخیر تعهدات یا همه یا هیچ است به این معنا که هر کدام از بندهای تعهدات امضا شده توسط طرفین شکسته شود این توافق نامه باطل است.  
 
نایب رئیس مجلس اظهار داشت: هیئت‌رئیسه مجلس تخلفات خلاف قانون را به قوه قضاییه ارجاع می‌دهد و مرتضوی باید در این تحقیق و تفحص جواب قانونی دهد. وی باید ثابت کند که آیا با زنجانی معامله کرده است یا خیر؟ بنابراین رسانه‌ای کردن این بحث‌ها فایده‌ای ندارد.  
 
باهنر در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه آیا این پرونده به قوه قضاییه ارجاع داده شده است یا خیر؟ گفت: ما تحقیق را شروع کرده‌ایم و باید اسناد آن مشخص شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا جبهه پیروان می‌تواند در یک ساز و کار جبهه فراگیر قرار بگیرد؟ اظهار داشت: خیر جبهه پیروان به سمت حزب نمی‌رود، اعتقاد دارم که نظام مردم‌سالاری در ایران نیازمند دو حزب فراگیر شناسنامه‌دار است و در این رابطه جریانات مختلف سیاسی اعم از اعتدال، اصلاح‌طلب و اصولگرا باید احزابی قوی داشته باشند تا کار به درستی سامان یابد.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه زمانی که کشور به دست رادیکال‌ها افتاد، دچار ضرر و زیان شدیم، گفت: چه در جریانات اصلاحات و دولت خاتمی و چه در دوره اصولگرایان در دولت نهم و دهم، کار نباید به دست رادیکال‌ها بیافتد.

وی در توصیف وی‍ژگی‌های "مرحوم حبیب عسگراولادی" دبیر  کل پیشین این جبهه اظهار داشت: عسگراولادی شخصیت کم نظیر انقلاب اسلامی بود که از زمان 15 سالگی مبارزه با رژیم طاغوت را شروع کرد چراکه وی تلاش مجدانه‌ همراه با مراجع عظام تقلید در آن زمان داشت و تلاش کرد که اعدام امام(راحل) در آن زمان تبدیل به تبعید ایشان به نجف اشرف شود.
 
وی با بیان این که اگر عسگراولادی را تراز یک شخصیت مسلمان ولایی بگوییم اغراق نکرده‌ایم، اضافه کرد: این مرحوم چه در زمان حضرت امام(ره) و چه در زمان مقام معظم رهبری سربازی با بصیرت، دیدگاهی عمیق و برای خدمت به نظام و انقلاب آماده رکاب بود.
 
باهنر با بیان این که مرحوم عسگراولادی همواره تفکرات نو و جوانی داشت و از هدایت کسی ناامید نمی‌شد، ادامه داد: مرحوم عسگراولادی برای برگرداندن سران فتنه به دامن انقلاب و مردم از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کرد.  
 
دبیرکل جبهه پیروان افزود: امیدواریم راه مرحوم عسگراولادی پر رهرو باشد که قطعا جایگزینی برای ایشان نیست.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها