انهدام باند سارقان حرفه ای خودرو

بیش از ۵۰ خودروی مسروقه در تهران کشف شد

فرمانده انتظامی خراسان رضوی خبر داد:

انهدام باند سرقت های به عنف خودرو در مشهد

شش تن از اعضای اصلی شبکه حرفه ای سرقت های به عنف خودروهای سواری در مشهد دستگیر و 9 دستگاه خودروی مسروقه از آنان کشف شد.
کد خبر: ۶۱۷۳۹۶
انهدام باند سرقت های به عنف خودرو در مشهد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار سرتیپ بهمن امیری مقدم فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در پی گزارش چند فقره سرقت های به عنف خودروهای پژو و پراید در شهر مشهد پرونده ای برای پی گیری موضوع تشکیل شد.

وی افزود: بررسی های به عمل آمده در این باره حاکی از آن بود که سارقان تحت عنوان مسافر و در قالب گروه های دو تا سه نفری و با همراهی یک خانم جوان خودروهای سواری را کرایه و پس از کشاندن راننده به نقاطی کور و خلوت اقدام به سرقت های خشن با استفاده از قمه، چاقو و شوکر برقی می کردند.

 کارآگاهان، مطالعه پرونده‌های سرقت را در دستور کار خود قرار دادند و با دقت نظر علمی و کارشناسی و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمان به سرنخ هایی دست یافتند که منجر به شناسایی دو تن از عاملان سرقت ها شد.

پلیس در این عملیات ضربتی دو تن از سارقان شرور به نام های «رضا» 38 و «سمانه» 26 ساله را ردزنی و آنان را سوار بر یک دستگاه خودروی پژو405 مسروقه در محدوده منزل آباد مشهد دستگیر کردند.

سرتیپ بهمن امیری مقدم اظهار کرد: متهمان در بازجویی های فنی در برابر شواهد و ادله غیر قابل انکار قرار گرفتند و با معرفی سه تن از همدستان خود به ارتکاب سرقت خودروهای سواری در مشهد اعتراف کردند.

در پی این اعترافات، کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی خراسان رضوی در اقدامی غافلگیرانه چهار تن دیگر از اعضای این شبکه را درحالی که با یک دستگاه خودروی سواری پراید مسروقه قصد فرار از مخفیگاه خود را داشتند دستگیر کردند.

اعضای این شبکه تاکنون به 13 فقره سرقت به عنف خودرو اعتراف و 9 دستگاه خودروی مسروقه نیز از آنان کشف شده است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که تاکنون 11شاکی پرونده شناسایی شده اند، افزود: احتمال افزایش سرقت ها توسط اعضای این شبکه وجود دارد و شهروندانی که در شهر مشهد به این شیوه مورد سرقت واقع شده اند می توانند برای پی گیری شکایت خود هر چه سریع تر به اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی خراسان رضوی مراجعه کنند.

سردار سرتیپ امیری مقدم در پایان گفت: تحقیقات درباره این پرونده برای شناسایی و دستگیری دیگر اعضای این شبکه سرقت های خشن ادامه دارد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها