معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند اعلام کرد: صادرات کالا از طریق مرز تجاری شلمچه به کشور عراق به دلیل مصادف شدن با ایام سوگواری حضرت امام حسین (ع)، متوقف شد.
کد خبر: ۶۱۴۹۹۳
تعطیلی سه روزه مرز شلمچه در ایام سوگواری

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، سیدعلی موسوی گفت: صادرات کالاهای غیرنفتی ایران به عراق از طریق مرززمینی شلمچه ، امروز 20 آبان و روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 22 و 23 آبان ماه به دلیل مصادف شدن با ایام سوگواری سالارشهیدان امام حسین (ع) تعطیل است.

وی تصریح کرد: این تصمیم در آستانه فرا رسیدن روزهای تاسوعا و عاشورا و به دلیل برگزاری آیین های سوگواری و عزاداری در کشورعراق صورت می پذیرد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند گفت: هرگونه صدور محموله صادراتی به کشور عراق در روزهای مذکور از طریق مرز شلمچه ممنوع است و در این خصوص به بازرگانان فعال در مرز شلمچه اعلام شده تا از ارسال محموله های صادراتی در این ایام خودداری کنند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد، وی افزود: مرز شلمچه در هفته جاری فقط روز سه شنبه 21 آبان باز است و شروع فعالیت مجدد مرز تجاری شلمچه از شنبه هفته آینده 25 آبان خواهد بود، بازرگانان دو کشور پس از بازگشایی مرز می توانند بار دیگر فعالیت های اقتصادی خود را بر پایه رویه های قانونی گذشته ادامه دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها