با مراسمی که در پردیس سینمایی ملت برگزار شد سی امین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران فعالیت خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۶۰۶۷۰۹
آغاز سی امین جشنواره فیلم کوتاه تهران

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این مراسم حجت اله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، محمد حیدری مشاور رئیس سازمان سینمایی، هاشم میرزاخانی دبیر جشنواره، محمدمهدی عسکرپور مدیرعامل خانه سینما، تعدادی از داوران بخش‌های مختلف جشنواره و اساتید مراکز استانی انجمن سینمای جوان حضور داشتند.

هاشم میرزاخانی درباره آثاری که در بخش‌های مختلف جشنواره سی ام با یکدیگر به رقابت می‌پردازند گفت: 238 اثر در بخش ملی و 137 اثر از 41 کشور در بخش بین‌الملل با هم به رقابت می‌پردازند.

وی سطح کیفی آثار امسال را در مقایسه با سال‌های گذشته که خود دبیر جشنواره بوده است برتر توصیف کرد و افزود: ویژگی جشنواره امسال حضور شایسته اثار شهرستان و تولیدات خوب جوانان مراکز استانی است.

حجت اله ایوبی با قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره، فیلم سازی در زمینه فیلم کوتاه را به مثابه مدرسه‌ای برای سینما ایران دانست و گفت:‌ باید اهتمام بیشتری درباره فیلم‌های کوتاه داشته باشیم و به این نکته نیز توجه کنیم که هر چند لازم است در زمینه فیلم کوتاه تولیدات سفارشی داشته باشیم اما این تولیدات منجر به سریکاری نشود.

در این مراسم از ده برگزیده دومین جشنواره فیلم اولی‌ها که آن هم با همت انجمن سینمای جوان برگزار شده بود قدردانی شد.

همچنین تعدادی از اساتید دفاتر انجمن سینمای جوان در سراسر کشور لوح سپاس دریافت کردند و در پایان مراسم تمبر سی امین جشنواره فیلم کوتاه تهران از سوی رئیس سازمان سینمایی ممهور و امضاء شد.

سی امین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تا 29 مهر در پردیس سینمایی ملت تهران به کار خود ادامه خواهد داد و قرار است در مراسم اختتامیه که 29 مهر برگزار خواهد شد از برگزیدگان هر بخش قدردانی شود.

همچنین قرار است علاوه بر اهداء جوایز به برگزیدگان این جشنواره، انجمن سینمای جوان آثار بعدی این هنرمندان را حمایت مالی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها