وزیر کشور گفت: قرار است استاندار مرکزی با همکاری کارشناسان و صاحبان صنایع علل آلودگی هوا را بررسی کند و در اختیار دولت قرار دهد و دولت به صورت جدی به دنبال بررسی کارشناسی شده و همه جانبه درخصوص وضعیت آلودگی هوای اراک است.
کد خبر: ۶۰۶۰۴۷
هوا نفس اراکی ها را برید

 عبدالرضا رحمانی‌فضلی در خصوص اعتراضات کارگران اظهار داشت: دولت سیاست‌هایی را در خصوص وضعیت کارگری تصویب و ظرف کمتر از 50 روز موضوعاتی را تحت عنوان موضوعات کوتاه مدت که در روند کار تولید موثر باشد ابلاغ کرده و بر پیگیری آنها بسیار مصمم است.

وی افزود: با پیگیری این مصوبات و برنامه‌های دولت می‌توانیم بخش زیادی از مشکلات را حل کنیم. در مورد تجمعات و اعتراضات کارگری به عنوان مسائلی که در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد و برای کشور، دولت و دستگاه‌ها قابل شنیدن، پاسخگویی و حل است نیز من از استانداری می‌خواهم که با نمایندگان کارگران جلساتی را داشته باشند، صحبت‌های کارگران و صاحبان صنایع را بشنود و متناسب با ظرفیت‌ها، امکانات و قوانین تصیمیم‌گیری کند.

رحمانی فضلی در خصوص تجمعات اعتراض آمیز مردم اراک درخصوص آلودگی هوا، گفت: موضوع آلودگی موضوع امروز و دیروز نیست و با تجمع نیز حل نمی‌شود. دولت به دنبال این است که با بررسی کارشناسی و همه جانبه این امر را در دستور کار خود بگذارد و حل کند.

وی با بیان اینکه استاندار جدید با ابعاد این قضیه کاملا آشنایی دارد از مقیمی خواست با اهل فن، کارشناسان و صاحبان صنایع جلسه‌ای ترتیب دهد، ابعاد موضوع را بررسی کند و جمع‌بندی را ارائه دهد تا در دولت مورد بحث قرار گیرد.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درخصوص فضای بسته ایجاد شده طی سال‌های اخیر و بسته شدن احزاب و انجمن‌ها گفت: وزرات کشور به دنبال مدیریت سیاسی خواهد بود و همچنین پیگیر است که احزاب و رفتارهای حزبی متناسب با قانون و ظرفیت‌های آن تقویت شود و امید است با رشد، پختگی و بالندگی که افراد سیاسی و احزاب ما دارند بتوانند با حمایت وزرات کشور رفتار معقول‌تری را داشته باشند.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی درخصوص چرایی مصرف نشدن سوخت یورو 4 تولید شده استان مرکزی در خود استان عنوان کرد: کلیه پالایشگاه‌های کشور کار تولید این فرآورده را انجام می‌دهند و این تولید در کل کشور توزیع می‌شود و چنین نیست که اگر فرآورده‌ای در استانی تولید می‌شود، در همان استان مصرف شود؛ به دلیل اینکه لازم است ترکیبی از مجموعه تولیدات فرآورده در کل کشور توزیع شود و امید است با برنامه‌ریزی انجام شده تولید فرآورده‌ها در کل پالایشگاه‌های کشور به سطح استاندارد برسد. (ایسنا)

newsQrCode
برچسب ها: آلودگی هوا اراک
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مجید از اراك
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
۰
۰
بابا آقای وزیر خدا شاهده ما كسی را نمی خواهیم كه از كره مریخ بیاد هوای اراك را بررسی كند؛ اگر 1- كارگاه های پاترم آلومینیوم اراك تعطیل شود و یا به 50 كیلومتری اراك برود 2- گارگاه آند سازی آلومینیوم تعطیل و به سلفچكان برود 3- كارگاه ریخت ماشین سازی اراك تعطیل شود -4- گارگاه پخت آسفالت از مجاور اراك به فرمهین برده شود 5- نیروگاه اراك تعطیل و یا سوخت آن تماما گاز سوز باشد 6- كویر میقان اراك دیگر جای بردن مواد و معادن سولفات نیست و باید این گارگاه تعطیل شود. هوای اراك هم د رست میش .همین به این راحتی!!!

نیازمندی ها