رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه ساخت پایانه شلمچه به عنوان یکی از پایانه های ترانزیتی کشور با 60 درصد پیشرفت فیزیکی همراه بوده است، گفت: بندر امام خمینی (ره) با ظرفیت 58 میلیون تن تخلیه کالا از بنادر استراتژیک کشور به شمار می رود.
کد خبر: ۶۰۳۲۹۴
پیشرفت 60 درصدی ساخت پایانه شلمچه

شهریار افندی زاده در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه بنادر ترانزیتی نقش مهم و اساسی در رونق ترانزیت کشور دارند، گفت: در حال حاضر ساخت پایانه شلمچه به عنوان یکی از پایانه های ترانزیتی کشور با 60 درصد پیشرفت فیزیکی همراه بوده است که با توسعه پایانه مرزی شلمچه بخش عمده‌ای از صادرات کالاهای غیرنفتی از این پایانه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بندر امام خمینی (ره) با ظرفیت 58 میلیون تن تخلیه کالا از بنادر استراتژیک کشور به شمار می رود، افزود: این بندر همچنین در ترانزیت خروج کالا جزو فعال‌ترین بنادر کشور محسوب می شود. رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به به توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و راه، توسعه پس کرانه، ایجاد سیستم‌های یکپارچه و توسعه ترانزیت در پایانه های مرزی جنوب کشور، گفت: تقویت ارتباطات ترانزیتی میان پایانه های جنوبی کشور و ارتباط با کشورهایه همسایه از جمله عراق و سوریه در دستور کار قرار گرفته است.

افندی زاده با اشاره به احداث آزادراه اهواز - بندر امام خمینی (ره)، اظهار داشت: این آزادراه با حدود 10 کیلومتر طول، مسیر اهواز به بندر امام راحدود 60 کیلومتر کوتاه‌ می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها