قاری با سابقه حرم مطهر رضوی:

حضور در حرم را با هیچ چیز عوض نمی‌کنم

ششمین دوره جشن‌های ملی و معنوی زیر سایه خورشید امسال همزمان با ایام سالروز ولادت امام رضا (ع) و دهه کرامت در120شهر از 22 استان کشور و همچنین در17 شهر از 6 کشور جهان شامل آلمان، هندوستان، افغانستان، عراق، لبنان و امارات با هدف گسترش و ترویج سیره رضوی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۹۶۶۴۵
ورود کاروان «جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید» به استان‌های مختلف کشور

این جشن‌ها با حضور خدام امام رضا (ع) و برپایی مراسم خاص برگزار می‌شود. طی روزهای گذشته و در راستای اجرای این مراسم، بسیاری از خدام امام رضا (ع) وارد استان‌های مختلف کشور از جمله هرمزگان، خراسان شمالی، گیلان، یزد، اصفهان و آذربایجان شرقی شدند.

اهتراز بیرق امام رضا(ع ) در استان هرمزگان

اولین کاروان جشن‌های مردمی و معنوی زیر سایه خورشید در ایستگاه اول خود وارد خطه نیلگون خلیج فارس شد.

به گزارش جام جم و به نقل از ستاد خبری ششمین دوره جشن های مردمی زیر سایه خورشید به مناسبت دهه فضل و کرامت، کاروان جشن های مردمی و معنوی زیر سایه خورشید که حامل پرچم متبرک بارگاه مطهر رضوی خادمان ثامن الحجج(علیه السلام) است، در اولین برنامه سفرهای استانی خود به استان هرمزگان سفر کرده است.

این کاروان که مدت زمان 5 روز مهمان استان هرمزگان است، به شهرهای بندرعباس، جزیره هرمز، بندرخمیر، میناب، سیریک، جزیره قشم و رودان سفرخواهد کرد .

مراسم استقبال مردمی در فرودگاه بندرعباس حضور در گلزار شهدای گمنام بندرعباس، سفر به جزیره زیبای هرمز و مراسم مولودی خوانی با حضور خادمین امام رضا(علیه السلام ) از مهمترین برنامه های روز اول این کاروان است.

در روز دوم نیز کاروان زیر سایه خورشید عیادت از بیماران بیمارستان خلیج فارس، شرکت در مراسم جشن رضوی در صنایع شهید درویشی، دیدار با مردم روستاهای بناب و پرنیمه بندر خمیر را در دستور کار دارد .

مراسم استقبال و جشن در بین اصناف و کسبه، مراسم استقبال در روستای گبرای میناب، جشن و دیدار با مردم روستای کوهستک سیریک، و مراسم استقبال و جشن زیر سایه خورشید در کردر رضوی میناب هم از جمله برنامه هایست که قرار است کاروان زیر سایه خورشید در روز سوم خود به انجام برساند.

کاروان زیر سایه خورشید در روز چهارم حضور خود در استان هرمزگان، پس از حضور در زندان مرکزی بندرعباس، عیادت از بیماران، دیدار با خانواده معظم شهدای و جانبازان، حضور در مسجد خراسانی های مقیم بندرعباس و مراسم استقبال مردمی در امامزاده سید مظفر به جزیره زیبای قشم سفر می‌کند .

حضور در مراسم استقبال مردمی و برگزاری جشن زیر سایه خورشید در شهرستان رودان پایان بخش برنامه‌های کاروان فرهنگی زیر سایه خورشید در استان هرمزگان است .

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان هرمزگان در حاشیه آیین این مراسم با تقدیر از انجام چنین حرکت فرهنگی و معنوی اظهار داشت: حضور این کاروان در استان هرمزگان قطعا موجب ارتقاء فرهنگ رضوی مردمان این دیار به ویژه در میان نسل جوان می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مرشدی کاروان زیر سایه خورشید را همچو رودخانه‌ای که حامل نور، رحمت و مهربانیست دانست و افزود: بی شک حضور کاروان جشن های مردمی و معنوی زیرسایه خورشید در کنار مردم خطه نیلگون خلیج فارس برکت و سعادت را برای مردم این منطقه به همراه خواهد داشت.

ورود کاروان خدام حرم مطهر به خراسان شمالی

مدیر کانون فرهنگی، هنری علامه امینی(ره) شهرستان بجنورد برنامه‌های استقبال از خدام رضوی و حضور آنان در استان خراسان شمالی را اعلام کرد.

اصغر لنگری در تشریح برنامه‌های این ستاد اظهار داشت: طرح جشن زیر سایه خورشید به منظور شناساندن فرهنگ ناب رضوی و انتقال آن به نسل جوان و نوجوان است که در سراسر کشور و همچنین 6 کشور جهان همزمان با دهه کرامت برگزار می‌شود.

مسئول اجرایی استقبال از خدام رضوی در استان خراسان شمالی در توضیح برنامه‌های استقبال از خدام در این استان، مدت اقامت خدام را دو روزه اعلام کرد و افزود: خدام حرم مطهر رضوی صبح روز 5 شنبه، 21 شهریور ماه امسال وارد شهرستان فاروج شده که دیدار با مسئولان و مردم شهرستان، گلباران مزار شهدا و حضور در امامزاده روستای سیاه دشت را در برنامه خود خواهند داشت.

لنگری خاطرنشان کرد: بعد از اتمام برنامه‌های شهرستان فاروج، خدام حرم مطهر رضوی به سوی شهرستان شیروان و سپس بجنورد حرکت کرده و برنامه‌های مشابه برنامه‌های فاروج را در این شهرها اجرا می‌کنند.

کاروان زیرسایه خورشید در گیلان

مسئول کانون جوانان رضوی گیلان نیز با بیان اینکه خدام آستان قدس رضوی عصر روز سه‏شنبه 19 شهریور ماه وارد گیلان شده‌اند، گفت: خدام با حضور در شهرهای فومن، شفت، رودسر، لنگرود، رشت، خمام و یکی از روستاهای بخش کوچصفهان در جمع مردم حضور یافته و به اجرای ویژه ‏برنامه‏های ایام میلاد امام هشتم(علیه السلام) می پردازند.

اسحاق مژدهی افزود: عیادت از بیماران در بیمارستان‏ها، دیدار با خانوداه‏های معظم شهدا و حضور در گلزار شهدا از جمله برنامه‏های خدام حرم مطهر رضوی در مدت حضور در گیلان است.

نصف جهان به شمیم رضوی عطرآگین شد

کاروان خدام رضوی، امسال نیز مانند سال‌های گذشته به مناسبت دهه کرامت در استان اصفهان حضور پیدا کردند و این استان را به شمیم رضوی عطرآگین کردند.

کاروان متشکل از 4 نفر از خادمان آستان قدس، به مدت 4 روز تا روز جمعه 22 شهریور ماه در استان اصفهان به اجرای برنامه می‌پردازند.

عیادت از بیماران سرطانی، ملاقات با زندانیان، دلجویی از جانبازان و معلولین، دیدار با علمای شهرستان اصفهان، شرکت در دعای ندبه و نماز جمعه اصفهان، دیدار با طلاب حوزه علمیه وحضور در برنامه زنده تلویزیونی زنده رود، از جمله برنامه‌های این کاروان در مدت حضور در اصفهان است.

دارالعباده یزد غرق در عطر رضوی

مسئول هئیت انصار الولایت یزد نیز خبر داد: با ورود خدام بارگاه مطهر رضوی به یزد، جشن‌های مردمی زیرسایه خورشید در دارالعباده آغاز و این شهر غرق در عطر رضوی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صداقت با اشاره به ورود 6 نفر از خدام بارگاه رضوی به شهر یزد اظهار داشت: حضور خدام رضوی در آستان امامزاده سیدجعفرمحمد، اهتزاز پرچم متبرک بارگاه رضوی و اجرای سرود ویژه امام رضا(علیه السلام) توسط دانش‌آموزان از محوری‌ترین برنامه‌های این سلسله جشن های مردمی و معنوی است.

مسئول هئیت انصار الولایت یزد به عنوان متصدی برگزاری این جشن های مردمی در استان یزد افزود: دیدار با آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در یزد، دیدار با خانواده‌های با شهدا و جانبازان و ایثارگران و برخی از علمای استان از جمله آیت‌الله ابوترابی و آیت‌الله مدرسی، دیدار با بعضی از خانواده‌های مددجوی بهزیستی استان و حضور در بیش از ده مسجد بزرگ استان، بازدید از بافت تاریخی شهرستان یزد به ویژه قدم‌گاه امام رضا(علیه السلام)، مسجد و حمام فُرت، غبارروبی مزارشهدا و برخی از امامزادگان یزد و حضور در نماز جمعه، بیمارستان‌ها و مهد کودک‌ها و غیره از دیگر برنامه‌های خدام حرم مطهر رضوی در شهرستان یزد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صداقت ضمن بیان اینکه شهرستان‌های اردکان، بهاباد، تفت و خاتم هم میزبان کاروان خدام حرم مطهر رضوی خواهند بود، مخاطبان مستقیم و غیرمستقیم این جشن ها را در این استان بیش از پنجاه هزار نفر بیان کرد و گفت: تخمین ما از حضور مردم در جشن اصلی بیش از بیست هزار نفر است.

جمعی از خدام حرم رضوی وارد بیرجند شدند

جمعی از خدام امام رضا(علیه السلام) با استقبال اقشار مختلف مردم بیرجند وارد آستانه شهدای باقریه بیرجند شدند.

دیدار با خانواده معظم شهیدا، دیدار با خانواده محترم جانبازان، اقامه نماز مغرب و عشاء در خوسف و برگزاری جشن مردمی زیر سایه خورشید در امامزاده سلطان قاسم زاده نصرآباد خوسف از جمله برنامه‌های خدام رضوی برای نخستین روز حضور در خراسان جنوبی بود.

حضور در پادگان محمد رسول الله، دیدار با زندانیان زندان مرکزی بیرجند، حضور در جمع کودکان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیرجند، غبارروبی قطعه گلزار شهدا و برگزاری جشن بزرگ زیر سایه خورشید در محل هیأت محبان الزهرا(سلام الله علیها) بیرجند از برنامه های روز دوم خدام رضوی در خراساسن جنوبی است.

همچنین خدام رضوی روز جمعه 22شهریور ماه با حضور در بیمارستان امام رضا(علیه السلام) و غفاری بیرجند از بیماران این دو بیمارستان عیادت خواهند کرد.

باران رضوی در آذربایجان شرقی می‌بارد

کانون فرهنگی جوانان رضوی تبریز همزمان با ولادت امام رضا(علیه السلام) جشن بزرگ زیر سایه خورشید را با حضور خادمان آستان قدس رضوی در تبریز برگزار می‌کند.

در این جشن بزرگ که همزمان با ولادت با سعادت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) طی روزهای 23 تا 26 شهریور ماه در تبریز برگزار می‌شود، ضمن تکریم مقام شامخ امام هشتم شیعیان، با برنامه‌های ویژه و منحصر به ‌فرد، ولادت این امام معصوم با حضور خادمان آستان قدس رضوی جشن گرفته می‌شود.

حضور خادمان آستان مقدس رضوی طی چهار روز در مراسم های مختلفی از جمله با حضور در منازل خانواده شهدا ، مجتمع فرهنگی- تفریحی 29 بهمن تبریز ، مراسم تجلیل از پیر غلامان، امامزاده سید حمزه، مسجد امام مهدی(عج)، شیر خوارگاه بهزیستی تبریز، محوطه مسجد کبود تبریز، گلزار شهدای وادی رحمت و مصلای بزرگ تبریز، دادگستری، تالار وحدت و دانشگاه تبریز، و آمفی تئاتر دادسرای تبریز، بیمارستان امام رضا و شهید قاضی  حسینیه هیئات رزمندگان اسلام وهیئات مذهبی وهمچنین در شهرستان های مراغه و بستان آباد برگزار می‌کنند.

در جشن بزرگی که درتعدادی از سالن ها برگزار می شود سخنرانی، مدیحه سرایی و مولود خوانی ویژه علی بن موسی الرضا(علیه السلام) را اجرا خواهند کرد.

همچنین برگزاری نمایشگاه عکس با موضوعات امام رضا(علیه السلام) در محوطه سالن مجتمع فرهنگی - تفریحی 29 بهمن تبریز از دیگر برنامه‌های کانون فرهنگی جوانان رضوی همراه مراسم تجلیل از پیر غلامان رضوی برگزار می شود.

ایمان باباجانی، مدیر برنامه عیادت از بیماران جشن‌های زیر سایه خورشید در مورد برگزاری این مراسم اظهار داشت: مراسم عیادت از بیماران در بیست و ششم شهریور ماه از ساعت 12 الی 14 در بیمارستان امام رضا(علیه السلام) و شهید قاضی تبریز با حضور خادمان حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها