رییس مرکز آمار و فناوری ارتباطات و اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اعلام آمار نهایی معلمان، دانش‌آموزان و مدارس در سال تحصیلی جدید، از تهیه پیوست فرهنگی ویژه برای هوشمندسازی مدارس خبر داد.
کد خبر: ۵۹۳۶۵۳
حساب و کتاب دانش آموزان و معلمان در سال تحصیلی جدید

یوسف نوری افزود: کل دانش‌آموزان سال تحصیلی جدید 12 میلیون و 242 هزار نفر است که بر اساس مقاطع تحصیلی شش میلیون و 850 هزار نفر در مقطع ابتدایی، دو میلیون و 212 هزار نفر در مقطع راهنمایی و سه میلیون و 270 هزار نفر در مقطع دبیرستان تحصیل خواهند کرد.

وی ادامه داد: 11 میلیون و 237 هزار نفر از دانش‌آموزان در مدارس دولتی و یک میلیون نفر نیز در مدارس غیردولتی تحصیل خواهند کرد.

به گفته رییس مرکز آمار و فناوری ارتباطات و اطلاعات وزارت آموزش و پرورش، امسال از تعداد کل دانش‌آموزان، 74 هزار نفر را دانش‌آموزان استثنایی و 452 هزار نفر را بزرگسالان تشکیل می‌دهند؛ ضمن آن که 757 هزار نوآموز نیز در بخش پیش دبستانی اعم از نهادهای دولتی و غیردولتی تحصیل خواهند کرد.

نوری تصریح کرد: کل فضاهای آموزشی کشور 91 هزار و 830 مرکز است که 38 هزار مدرسه شهری و 53 هزار مدرسه روستایی است. همچنین 49 هزار مدرسه در قالب مجتمع‌ها اداره می‌شوند و 39 هزار مدرسه به صورت مستقل فعالیت خواهند داشت.

وی درباره تعداد معلمان و کارکنان آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید نیز گفت: تعداد کل معلمان و کارکنان، یک میلیون و 13 هزار و 655 نفر است که از این تعداد 481 هزار نفر را معلمان و کارکنان مرد و 532 هزار نفر را کارکنان و معلمان زن تشکیل می‌دهند.

رییس مرکز آمار و فناوری ارتباطات و اطلاعات وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: همچنین 358 هزار نفر در مقطع ابتدایی، 232 هزار معلم در مقطع راهنمایی و 307 هزار معلم در مقطع متوسطه فعالیت خواهند داشت که 61 هزار نفر دیگر نیز در بخش اداری و آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان مشغول به کار خواهند بود. ضمن آنکه تعداد معلمان استثنایی نیز 21 هزار و 500 نفر است. ( ایسنا)

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها